بیانیه ۲۳۰ نماینده به مناسبت روز ملی هسته ای

۲۰فروردین۱۳،

تابناک:  بیانیه ای با امضای۲۳۰ نماینده به مناسبت روز ملی فناوری هسته ای در مجلس شورای اسلامی قرائت شد.

متن بیانیه به این شرح است:

نامگذاری روز ۲۰ فروردین به نام روز ملی فناوری هسته ای در شرایطی رقم خورد که عزم جدی استکبار و هم پیمانان آن بر جلوگیری از همه جانبه از دستیابی ایران اسلامی به فناوری صلح آمیز هسته ای شکل گرفته بود.

در شرایطی که به سبب مواضع بعضی مسئولان در مذاکرات هسته ای علاوه بر پلمپ بعضی تاسیسات این صنعت دامنه بسیاره خواهی های غرب به درخواست تعطیلی رشته های مرتبط با صنعت هسته ای و حتی عدم ارائه دروس فیزیک با این صنعت در دانشگاه های کشور کشیده شده بود.

اراده آهنین و محکم فرزندان جوان امام روح الله در آفرینش حماسه ای باشکوه از عزت و غیرت ایرانی بر پایه دانش بومی صحنه های شوق انگیز و افتخار آمیزی از خودباوری ملی را رقم زد تا کلام ما می توانیم امام راحل این بار نیز در عرصه علم و فناوری محقق شود.

مسیردرخشان عزت و سربلندی فرزندان غیور ایران اسلامی دردستیابی به فناوری صلح آمیز هسته ای که با اتکا به دانش بومی متخصصان جوان کشور محقق شد از اکتشاف منابع آغاز و با غنی سازی اورانیوم در پایگاه اینترنتی های نطنز و فردو و تولید مجتمع های سوخت در اصفهان و آب سنگین در اراک ادامه یافت.

تامین سوخت۲۰ درصد برای راکتور تحقیقاتی تهران نقطه عطف این فعالیت ها بود و این روزها خبر اکتشاف ذخایرجدید اورانیوم و جانمایی ۱۶ نیروگاه هسته ای نشان داد که متخصصان این صنعت برای تحقق و خواست ملت با استقامت در مسیر روشن و در راه پرفروغ اسطوره های صنعت هسته ای شهیدان علی محمدی شهریاری رضایی نژاد احمدی روشن و قشقائی همچنان محکم و راست قامت ایستاده اند.

ما نمایندگان ملت ایران ضمن حمایت قاطع از فعالیت های صلح آمیز هسته ای کشور مراتب سپاس و تقدیر خود را از تلاش متخصصان و دست اندرکاران صنعت هسته ای در بهره برداری مؤثر از فناوری هسته ای برای تامین نیازهای متنوع کشور در حوزه های انرژی سلامت کشاورزی و صنعتی و دیگر نیازها اعلام می کنیم.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.