بیشترین اقلام وارداتی ایران در سال گذشته کدام‌ها بودند؟


بیشترین اقلام وارداتی ایران در سال گذشته کدام‌ها بودند؟

۱۴:۳۶ (یکشنبه ۱۰ اردیبهشت )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

در سال گذشته برنج، قطعات گوشت منجمد و بی‌استخوان گاوی، دانه ذرت دامی، روغن خام سویا و قطعات منفصله برای تولید خودرو سواری از اقلام عمده واردات به کشومان بوده‌اند.

حجم واردات برنج در سال گذشته یک میلیون و ۵۱۳ هزار تن به ارزش یک هزار و ۲۵۳ میلیون دلار بوده که در مقایسه با سال ۱۳۸۹، یک میلیون و ۸۸ هزارتن به ارزش ۹۱۶ میلیون دلار بوده و بر این اساس ۳۹٫۱۳ درصد از نظر وزنی و ۳۸٫۸۳ درصد از نظر ارزشی افزایش داشته است.

در این مدت واردات قطعات منفصله برای تولید خودرو سواری نیز ۵۴ هزارتن به ارزش ۸۱۹ میلیون دلار بوده، در حالی که در سال ۱۳۸۹ این رقم معادل ۶۹ هزار تن به ارزش ۹۵۲ میلیون دلار بوده و نشان می دهد از نظر وزنی ۲۲٫۷۸ درصد و از نظر ارزشی ۱۴ درصد کاهش داشته است.

همچنین در سال گذشته ۱۳۲ هزار تن قطعات گوشت بی استخوان منجمد گاوی به ارزش ۷۰۹ میلیون دلار وارد کشور شده است که در مقایسه با سال ۱۳۸۹ که این میزان ۱۸۰هزار تن به ارزش ۷۷۵ میلیون دلار بوده، کاهش ۲۶٫۶۸ درصدی در وزن و ۸٫۵۰ درصدی در ارزش را به دنبال داشته است.

در این مدت ۵۰۹ هزار تن روغن خام سویا به ارزش ۶۷۸ میلیون دلار وارد کشور شده، در حالی که این میزان در سال ۱۳۸۹ برابر با ۶۲۰ هزار تن به ارزش ۶۳۱ میلیون دلار بوده و بیانگر کاهش وزنی ۱۷٫۸۷ درصدی و رشد ارزشی ۷٫۴۵ درصدی بوده است.

 واردات دانه ذرت دامی نیز در سال گذشته سه میلیون و ۲۷۶ هزار تن به ارزش یک هزار و ۲۳۴ میلیون دلار بوده، در حالی که در سال ۱۳۸۹ سه میلیون و۸۳۰ هزار تن به ارزش ۱۰۴۰ میلیون دلار بوده است و بر این اساس از نظر وزنی ۱۴٫۴۹ درصد کاهش و از نظر ارزشی ۱۸٫۷۰ درصد افزایش داشته است.

.

.

.

.

.

.

ایسنا


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.