بیماران قلبی و ریوی در فضای باز نباشند – اخبار اجتماعی

به توصیه سازمان هواشناسی ، افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی، سالمندان و کودک فعالیت طولانی مدت خود در فضای باز را کاهش دهند.

به گزارش خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، از ایستگاههای سنجش آلودگی هوای شهر تهران، غلظت آلاینده های فنوکسید کربن و ازن نسبت به روز گذشته در همین ساعت افزوده و از میزان غلظت آلاینده های دی اکسید گوگرد، ذرات معلق کمتر از ده میکرون و ذرات معلق کمتر از ۵/۲ میکرون کاسته شده است.

بنابراین گزارش ، میانگین غلظت تمامی آلاینده ها به غیر از ایستگاههای شادآباد ، پارک رازی، پارک قائم ، شهرک چشمه و فرمانداری شهر ری به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از ۵/۲ میکرون و ایستگاه شادآباد به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از ده میکرون در سایر ایستگاهها در حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا هم اکنون در شرایط سالم است.

این گزارش حاکی است آسمان صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد در پاره ای نقاط  غبار صبحگاهی است و به این ترتیب انتظار می رود شاخص کیفیت هوا به غیر از مناطق پرتردد و شلوغ در سایر نقاط شهر در شرایط سالم باقی بماند.

براساس این گزارش اثرات بهداشتی آلاینده ذرات معلق کمتر از ۵/۲ میکرون در مناطق ناسالم برای گروههای حساس به این شرح اعلام می شود: افزایش احتمال علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری قلبی و ریوی، مرگ و میرزودرس در افراد مبتلا به بیماریهای قلبی و ریوی و افراد مسن توصیه می شود در مناطق ناسالم افراد مبتلا به بیماریهای قلبی ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیتهای طولانی مدت در فضای باز را کاهش دهند./ف


باشگاه خبرنگاران
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.