بیمه ایران تکیه گاه صنعت بیمه کشور است

گردآوری توسط گروه بیمه ممتاز نیوز

بیمه ایران تکیه گاه صنعت بیمه کشور است | چاپ |
جمعه ۲۸ تیر ساعت ۱۳:۰۰ وزیر اموراقتصادی و دارایی با انتقاد از کسانی که معتقدند سهم بیمه ایران از بازار باید کاهش یابد، گفت: شرکت های بیمه ای اگر سهم بیشتری از بازار می خواهند باید تلاش خود را بیشتر کنند، چرا که ما نمی توانیم به بیمه ایران بگوییم بایست تا دیگران به شما برسند. به گزارش ایرنا، شمس الدین حسینی در نشست اعضای مجمع شرکت سهامی بیمه ایران و تصویب صورت های مالی سال ۹۱ این شرکت با تاکید بر این که، بیمه ایران تکیه گاه صنعت بیمه کشور است، اظهار داشت: خوشحالم مجمع بیمه ایران در موعد مقرر برگزار و صورت های مالی این شرکت به تصویب اعضای مجمع این شرکت رسید.
وی افزود: خوشبختانه در گزارش حسابرسان قانونی این شرکت مساله مالی در میان نبود و در دو سه مورد بر سر مسایل فنی اختلاف نظر داشتند که با تعامل بین طرفین این موارد نیز برطرف شد.
حسینی از مدیریت عامل، اعضای هیات مدیره و کارکنان بیمه ایران به پاس ایستادگی در برابر مشکلات تشکر و قدردانی کرد و گفت: گواهی می دهم بیمه ایران طی دو سال قبل سختی ها و دشواری های زیادی را به دوش کشیده است، از این رو باید از مسوولان و کارکنان این شرکت به نحو ویژه قدردانی شود.
به گفته وی، در دورانی که کشور در بخش های مختلف با موانع متعدد رو به رو بود و همه استمداد می طلبیدند، صنعت بیمه به خصوص بیمه ایران برای کمک به دیگر بخش ها اعلام آمادگی کرد و به سایر بخش ها یاری رساند.
وی ادامه داد: در آن مقطع زمانی که استکبار جهانی بدنبال اخلال در بیمه کشتی و نفت کش های کشورمان که از ساحل ایران بارگیری می کردند بود، بیمه ایران با هماهنگی بیمه مرکزی این مشکل را برطرف کرد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: البته این موضوع از آن جهت که برای اولین بار در کشور اتفاق می افتاد، بسیار اهمیت داشت و نشان از پویایی این صنعت و توانایی بیمه ایران در کشور و منطقه دارد.
به اعتقاد وی، استکبار با تحریم در این بخش بدنبال تهدید کشور و اخذ امتیازهای متعدد بود که صنعت بیمه کشور به ویژه بیمه ایران این تهدید را به فرصت تبدیل کرد و آنان را ناکام گذاشت.
وی بار دیگر از مسوولان بیمه ایران به دلیل تلاش های بی وقفه شان در طی سال های اخیر قدردانی کرد و افزود: بیمه ایران در این برهه به خوبی توانست گلیم خود را از آب های گل آلودی که دشمن ایجاد کرده بود به سلامت بیرون بکشد و دچار مشکل نشود.
حسینی در بخش دیگری از سخنان خود به رتبه اول صنعت بیمه کشور در حق بیمه های تولیدی در دنیا اشاره کرد و افزود: به طور قطع کسب این رتبه در وهله اول مرهون تلاش های بیمه ایران به عنوان بزرگترین شرکت بیمه ای کشور می باشد و امیدوارم با تلاش هایی که همکارانم در بیمه ایران و صنعت بیمه انجام خواهند داد در سال ۲۰۲۴ نیز که گزارش نتایج آماری آن در سال ۲۰۲۴ اعلام می شود، بار دیگر این افتخار نصیب کشورمان شود.
رییس مجمع بیمه ایران، رشد صنعت بیمه کشور در سال های اخیر را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: این صنعت رشد خوبی در کشور داشته و مطابق با برنامه ۵ ساله سند چشم انداز حرکت کرده است، به طوری که امروز ضریب نفوذ بیمه در کشور طبق اسناد و مدارک موجود به عدد دو رسیده است و با اهداف برنامه ۵ ساله مطابقت دارد.
به اعتقاد وی، علاوه بر این، صنعت بیمه به لحاظ کیفی نیز رشد صعودی داشته و میزان رضایتمندی بیمه گذاران از این صنعت بیش از قبل شده است، همچنین در بخش کمی نیز رشد خوبی داشته ایم و در حال حاضر ۲۷ شرکت بیمه ای در بازارهای داخلی و خارجی فعال می باشند.
حسینی اضافه کرد: خوشبختانه بیمه ایران در تولید بیمه نامه ها و پرداخت خسارت سه فاکتور دقت، سرعت و تسهیلات ارائه خدمات را سرلوحه برنامه های خود داشته است که جای تقدیر ویژه دارد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی، سخنانش دربارهٔ انتظارات دولت از مجموعه بیمه ایران نیز گفت: انتظار ما این است که بیمه ایران به عنوان راهبر توسعه صنعت بیمه خودش را به عنوان یک شرکت با رسالت های فراتر از سود و سودآوری ببیند.
وی ادامه داد: بیمه ایران از معدود شرکت هایی است که طبق سیاست های کلی اصل ۴۴ ، دولتی باقی ماند و به بخش خصوصی واگذار نشد تا بتواند در حوزه هایی که بخش خصوصی توانایی ارائه خدمات ندارد، ورود کرده و مشکلات را برطرف کند.
به گفته حسینی، بیمه ایران نقطه اتکا صنعت بیمه کشور است و از قبل تا به امروز نیز پیشرو این صنعت در کشور بوده و همچنان پیشتازی می کند و البته مدیران این شرکت همچون قبل باید به دنبال ارائه خدمات جدید به بیمه گذاران خود باشند.
وی گفت: علاوه بر این بیمه ایران باید حضور خود در کشورهای دیگر به ویژه کشور های منطقه و همسایه را پر رنگ تر کند و بنیان گذار بیمه های نوین برای آن ها باشد.
حسینی، گزارش بیمه مرکزی از بیمه ایران را بسیار مثبت خواند و افزود: بیمه مرکزی در گزارشی که به وزارت امور اقتصادی و دارایی داده، بیمه ایران را تکیه گاه این صنعت معرفی کرده و این بسیار امیدوار کننده است.
وی همچنین به دیدار یکشنبه شب اعضای هیات دولت با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: تفقد مقام معظم رهبری از خدمات دولت های نهم و دهم تنها به اعضای کابینه محدود نمی شد و تمامی کارکنان دولت از جمله کارکنان بیمه ایران را در بر می گیرد.
به گفته وی، اگر دولت توفیقی داشته که مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفته است این موفقیت نتیجه تلاش کارکنان دولت در حوزه های مختلف در اقصی نقاط
کشور بوده و در همین ارتباط بار دیگر به تمامی همکارانم در بیمه ایران که در کسب این موفقیت ما را یاری کردند، خسته نباشید می گویم.
وی در خاتمه رشد پرتفوی بی سابقه بیمه ایران طی سال های ۸۶ تا ۹۱ که ۳برابر پرتفوی ۷۲ سال قبل این شرکت از زمان تاسیس تا به سال ۸۶ می باشد را مرهون تلاش کارکنان این شرکت خواند و اظهار داشت: رشد پرتفوی بی سابقه این شرکت در طی این سال ها حاصل تلاش نیروی انسانی این شرکت بوده و باید به نحو مطلوب از آنان قدردانی شود.
شب قبل مجمع بیمه ایران تشکیل و صورت های مالی سال ۹۱ این شرکت به تصویب اعضای مجمع این شرکت رسید.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.