بی‌اعتباری غرب باحذف ایران از هات برد

جام جم آنلاین: استاد علوم سیاسی دانشگاه قاهره توقف پخش شبکه های ایران از ماهواره هاتبرد را برخلاف اصل آزادی رسانه دانست وگفت: این اقدام مخالف شعارهای سیاسی غرب وادعای حمایت از دمکراسی است.

“عبدالله الاشعل” به شبکه خبری العالم گفت: اتحادیه اروپا می خواهد به دنبال تحمیل دیدگاه های خود، خاموش کردن صدای ایران و حضور انحصاری در صحنه رسانه ها است.

وی افزود: این اقدام برخلاف قوانین بین المللی در خصوص آزادی رسانه ها است؛ حتی در زمان جنگ هم مردم باید صدای دو طرف را بشنوند، اما اینکه طرف اروپایی صحنه رسانه را به انحصار خود در آورده ظلمی بزرگی علیه ایران است.

الاشعل توقف پخش شبکه های ایران از هاتبرد را تجاوز به حقوق مردم جهان در شنیدن، دیدن و قضاوت دانست و تأکید کرد: این رفتار کاملا مخالف قوانین بین المللی و مخالف شعارهای سیاسی غرب است که ادعا می کند طرفدار حقوق بشر است.

این کارشناس سیاسی مصری ادامه داد: تحریمهای آمریکا و دیگران بر ضد ایران هیچ پایه قانونی ندارد، زیرا ایران هیچ اصلی از اصول قانون بین الملل را نقض نکرده است؛ به همین دلیل این اقدام غرب نوعی کارشکنی جدید در اجرای قانون بین المللی به شماری می آید.

الاشعل ادامه داد: کشورهای غربی و آمریکا هر روز گزارشهایی صادر می کنند تا نقضهای آزادی بیان و اندیشه در کشورهای دیگر را ثبت کنند؛ اما آنها به رفتار خود با دیگران توجه نمی کنند، لذا بی اعتباری غرب در این زمینه روز به روز بیشتری می شود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.