بی اثر بودن تحریم‌ها بر ایران/ اراده ملت ایران ریشه در اندیشه و اعتقادات اسلامی دارد

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: آمریکا و غرب بدانند که ملت ایران زیر فشار تحریم‌ها ایستادگی کرده چرا که اراده ملت ایران ریشه در اندیشه و اعتقادات اسلامی دارد.

محمد بهاری در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران در تحلیل اختلاف آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی درباره مواضع ضد ایرانی و اصرار صهیونیست‌ها برای تعیین خط قرمز علیه برنامه هسته‌ای ایران گفت: در ظاهر چنین به نظر می‌رسد که اختلاف بین آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی در نحوه برخورد با جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.

وی ادامه داد: این رژیم جعلی مصر بوده که آمریکا برای کنترل کردن برنامه هسته‌ای ایران خط قرمزهایی را ایجاد کند و پافشاری می‌کند که این امر خصمانه اتفاق افتد.

بهاری با تأکید بر همراهی و حمایت آمریکا از رژیم غاصب صهیونیستی در تمام موارد افزود: آمریکا تاکنون در تمام مسائل با رژیم غاصب صهیونیستی همراه بوده و در ظاهر برای اجرای خط قرمزها علیه جمهوری اسلامی ایران سکوت کرده است.

این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد:اما آیا در حقیقت امر نیز اینگونه بوده و آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی با یکدیگر اختلاف دارند؟ در واقع در پشت صحنه این بازی‌های سیاسی هیچ اختلافی وجود ندارد بلکه آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی، صحنه نمایش سیاسی‌شان را از پیش طراحی و هر کس به تناسب زمان نقش خود را ایفا می کند.

وی تأکید کرد: اظهار چنین اختلاف‌ها و اعلام آن در رسانه‌ها نیز یک بازی سیاسی از پیش تعیین شده است و براین اساس ضمن اینکه این دو عنصر مستکبر در کنار هم قرار می گیرند و با یکدیگر به مذاکره می پردازند گاهی برای انحراف افکار عمومی این نوع جنگ های لفظی را بر سر مسائل منطقه و جهان به راه می اندازند.

بهاری با اشاره به جنجال رسانه‌ای غرب درباره حمله نظامی رژیم غاصب صهیونیستی به ایران اظهار داشت: رژیم غاصب صهیونیستی می‌خواهد با ایجاد فضایی جنجالی این امر را در ظاهر جدی جلوه داده و به افکار عمومی نشان دهد که این رژیم جعلی صهیونیستی بوده که کنترل کننده اصلی اتفاقات منطقه و جهانی است اما با وجود تمام این مسائل این رژیم اشغالگر جرأت حمله به ایران را ندارد و باید تجربه شکست مفتضحانه در جنگ با لبنان را به یاد بیاورد.

وی با بیان اینکه رژیم غاصب صهیونیستی در تمام جهان منفور است، افزود: رژیم اشغالگر قدس باید بداند که در نگاه افکار عمومی، مجامع بین‌المللی، جهان اسلام و حتی یهودیان، عنصری منفور شناخته شده است.

بهاری ادامه داد: آمریکا که همواره حامی و همراه رژیم غاصب صهیونیستی در پیشبرد اهداف شومش بود هنوز در باتلاق افغانستان و جنگ‌طلبی‌هایش باقی مانده و هرگز نمی توانند راه به جایی ببرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دولتمردان ما نیز باید با درایت و عمل براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، سیاست اسلامی را پیش گیرند چرا که اساس سیاست اسلامی بر تنش زدایی است و آمریکا و غرب بدانند که ملت ایران زیر فشار تحریم‌ها ایستادگی کرده چرا که اراده ملت ایران ریشه در اندیشه و اعتقادات اسلامی دارد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.