بی اخلاقی در اوضاع کنونی موجب سایش شخصیت های کشوری می شود

پنجشنبه ۱۸ خرداد – ۱۲:۵۸:۵۸ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

لاریجانی در مراسم تجلیل از ۸ سال خدمت حجت الاسلام والمسلمین علی بنایی:

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه داشتن روحیه معتدل در کارها باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد گفت: تندروی و بی اخلاقی در اوضاع کنونی کشور شرایط را برای سایش شخصیت ها ایجاد می کند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل خانه ملت، علی لاریجانی در مراسم تجلیل از ۸ سال خدمت حجت الاسلام و المسلمین علی بنایی در دو دوره نمایندگی مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مراسم تجلیل از خدمات آقای بنایی از هر جهت با شکوه و قابل تحسین است افزود: حق این بود که برای خدمات ایشان چنین مراسمی گرفته شود.
نماینده مردم قم در دوره نهم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه براساس سخنان مقام معظم رهبری قم عقب افتادگی های بسیاری در موضوعات مختلف اقتصادی به ویژه اشتغال دارد اظهارداشت: این مشکلات اقتضا می کرد که مجاهدتی برای حل آن صورت گیرد که خوشبختانه تا حدودی این موضوع محقق شد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به زحمات و اقدامات بنایی در دو دوره نمایندگی مجلس یادآور شد: آقای بنایی از تمام ظرفیت های موجود در بودجه برای افزایش اعتبارات و ایجاد هماهنگی برای جلب توجه مسئولان به مشکلات استفاده کرد گرچه کارهای اجرایی مربوط به نمایندگان نیست اما متأسفانه این موضوع در کشور جای افتاده است که کارها را باید نماینده انجام دهد.
وی با اشاره به آغاز مجلس نهم و پایان دوره هشتم مجلس گفت: در انتخابات این دوره مجلس ملت ایران در یک انتخاب با شکوه نمایندگان اصلح را تعیین کردند که این موضوع با توجه به برنامه و اقدامات دشمن برای تخریب انتخابات بسیار مهم بود که مردم با حضورشان علاقه مندی به نظام و احساس مسئولیت را نشان دهند.
لاریجانی با تأکید بر متفاوت بودن شرایط مجالس کشور در ۳۳ دوره اخیر آن از مشروطیت تا کنون یادآور شد: در یک بررسی اجمالی می توان دوره  اول تا هفتم را دوران شکوفایی پارلمان و دوران هفتم تا سیزدهم را که پهلوی ها حکومت می کردند دوران سیاه مجلس خواند.
وی با بیان اینکه مجالس پس از انقلاب از دوران شکوفای پارلمان در کشور بوده است افزود: در این دوره حساسیت دینی و اراده ای برای تحقق افکار اسلامی در تنقیح قوانین و آزاداندیشی وجود داشت.
لاریجانی با تأکید بر اینکه خوشبختانه مجلس نهم از افراد آزاده  تشکیل شده است گفت: این مجلس با توجه به دوره هشتم باید کارهای نیمه تمام را کامل کند و نیازهای کشور در ابعاد بین المللی و ملی را تشخیص و پیگیری کند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استقلال مجلس استقلال و آزادگی کشور را به دنبال دارد تصریح کرد: مجلس نهم باید با تمام توان این استقلال را نشان دهد.
وی با تأکید بر اینکه در زمانی که قیل و قال سیاسی زیاد است باید از ایجاد حواشی پرهیز کنیم افزود: همه باید تنها نیاز مردم را ببینند و در راه حل آن قدم بردارند از این رو مجلس برخلاف افراد دیگر که قیل و قال برای آنها جنبه سرگرمی دارد تنها به دنبال حل مشکلات مردمند.
لاریجانی با تأکید بر اینکه یکی از مسائل و مشکلات کنونی کشور امورات اقتصادی است یادآور شد: متأسفانه گرانی واشتغال از موضوعاتی هستند که در  جامعه چالش ایجاد می کنند از این رو مجلس نهم برنامه خود را برای بررسی و حل این مشکلات گذاشته است.
رئیس مجلس نهم با بیان اینکه تفکر خدمت به مردم و حل مشکلات کشور باید در ذهن نمایندگان باشد گفت: هم اکنون آنقدر مسائل مهم در کشور وجود  دارد که نباید وقت نمایندگان با حاشیه تلف شود.
وی با اشاره به آغاز یک نوع بازیگری کشورهای غربی علیه ایران افزود: به طور حتم این کشورها زیر پرده بزک کرده سخنان خودشان اراده ناجیبانه ای وجود دارد.
این نماینده مجلس نهم با بیان اینکه بیشتر برنامه دشمنان معطوف به مسائل اقتصادی کشور است تصریح کرد: با توجه به اینکه شکوفایی و ارتقای اقتصادی درخشش عنصر انقلاب را به دنبال دارد مسئولان باید حساسیت بیشتری نسبت به اینگونه مسائل داشته باشند.
لاریجانی با اعلام اینکه دشمنان اسلام بعد از ضرباتی که از امواج خروشان بیداری اسلامی خوردند به دنبال ماجراجویی هستند یادآور شد: هم اکنون در بحث سوریه یک عناد و کینه در آمریکا و کشورهای غربی دیده می شود اما باید بدانند که دوران کنونی زمان بزن در رویی نیست از این رو دود اقدامات ناشایست به چشم خودشان می رود.
وی داشتن روحیه مشورت و استفاده نخبگان را کلید شکوفایی کشور خواند و گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده در مجلس نهم ظرفیت هایی را ایجاد کردیم که نخبگان هر استان و شهرستان بتوانند نظرات خود را از طریق نماینده منتخب خود به مجلس برسانند.
رئیس مجلس نهم با بیان اینکه داشتن روحیه معتدل در کارها باید مورد توجه مسئولین قرار گیرد افزود: تندروی و بی اخلاقی در اوضاع کنونی کشور شرایط را برای سایش شخصیت ها ایجاد می کند.
لاریجانی با اشاره به سخنان تأثیرگذار مقام معظم رهبری در سالگرد رحلت امام خمینی(ره) گفت: توصیه های مقام  ولایت به قوای سه گانه درباره جلوگیری از بروز غرور و خودشیفتگی و ایجاد توازن در کارها بسیار مهم و راهگشا است.
وی با تأکید بر اینکه استفاده از ظرفیت های کشور تنها با آرام نگه داشتن فضا امکان پذیر است تصریح کرد: امیدواریم مجلس نهم پایه گذار این موضوع باشد و به مسائل ومشکلات کشور بپردازد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگی مردم قم از افتخارات من است افزود: امیدوارم با پشتیبانی مردم متدین قم و مراجع عظام مسیر تعالی و شکوفایی را درست طی کنم.
همچنین در پایان مراسم علی لاریجانی از خدمات حجت الاسلام علی بنایی نماینده دوره هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی با اهداء لوح تقدیر تجلیل کرد.
علی بنایی با بیان اینکه کارهای صورت گرفته براساس یک کار جمعی بوده است گفت: تمام اقدامات تنها با همفکری و مشورت صورت گرفته است.
نماینده مردم قم در دوره هفتم وهشتم مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اولویت و برنامه اصلی در شهر قم باید براساس اعتدال باشد یادآور شد: مسئولان باید جایگاه قم را با تمام ظرفیت های آن به طور کامل بشناسند.
وی درباره اقدامات صورت گرفته در دوره هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی توضیح داد: توسعه حمل ونقل عمومی شهر قم به ویژه ساخت مترو، فرودگاه و مونو ریل، افزایش سهم قم از جذب گردشگر، افزایش اعتبارات به شهر قم از ۷۰ میلیارد تومان به ۲۰۰۰ میلیارد تومان، ایجاد اماکن فرهنگی و ایجاد مراکز آموزش عالی تنها گوشه ای از اقدامات صورت گرفته به شمار می آید.
بنایی با تشکر از زحمات خاص دکتر لاریجانی در طی مجلس هشتم افزود: آقای لاریجانی توانست با مدیریت مناسب و مطلوب اثرات ملی و فرااستانی را ایجاد کند.
وی ادامه داد: من امیدوارم در دوره نهم مجلس شورای اسلامی آقای دکتر بتواند عمرانی و آبادانی قم را به طور کامل ادامه دهد و مردم قم هم باید اطمینان داشته باشند که شهر مقدس قم با اقدامات دکتر لاریجانی به جایگاه واقعی خود می رسد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۰۷۱۲۵۸۵۸۱۶۳


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.