«بی.بی.سی» گاف

جام جم آنلاین: بی بی سی برای گزارش کشتار غیرنظامیان شهر«حوله» در غرب سوریه از تصویر مربوط به کودکان کشته شده عراقی در سال ۲۰۰۳ میلادی استفاده کرده است.

پایگاه خبری شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی در اقدامی غیرحرفه‎ای، تصویری قدیمی را که مربوط به سال ۲۰۰۳ میلادی در عراق می‎شود، به جای تصویر کشتار غیرنظامیان در حوله سوریه مورد استفاده قرار داد.

بر اساس این گزارش، بی بی سی در گزارشی که پس از قتل عام حوله منتشر شد با استفاده ازعکسی قدیمی کودکان کشته شده عراقی در المصیب را که ۹ سال پیش منتشر شده بود، به عنوان تصویر مربوط به قتل عام اخیر غیر نظامیان در شهر حوله واقع در غرب سوریه مورد استفاده قرار داد.

در این تصویر کودکی مشاهده می‌شود که از روی اجساد صدها کودک عراقی که برای شناسایی از گوری دسته جمعی بیرون آورده شده‌اند، در حال پریدن است.

رهبر معنوی بن لادن

ژنرال پاکستانی در ذکر ناگفته‌هایی از زندگی اسامه بن لادن گفت که القاعده در سال ۲۰۰۳ میلادی تصمیم به بازنشسته کردن رهبر خود گرفته بود.

 به نوشته روزنامه اردو زبان “امت” ژنرال بازنشسته “شوکت قادر” یک فرمانده سابق ارتش پاکستان و تحلیلگر مسائل نظامی به تازگی نتایج یافته‌ها و تحقیقات خود را در مورد زندگی اسامه بن لادن و عملیات ابیت‌آباد منتشر کرده است.

شورای القاعده نتوانست درباره بازنشسته کردن بن لادن و اطلاع دادن به وی در این زمینه به توافق برسد. چند ماه به همین منوال گذشت و هیچ کس جرأت نداشت به بن لادن بگوید که وی بازنشسته شده است.

تا اینکه اعضای شورا به توافق رسیدند با “ایوب العراقی” ارتباط برقرار کنند؛ العراقی کسی بود که بن لادن را ترغیب به تشکیل القاعده کرد و در واقع وی رهبر فکری و معنوی بن لادن بود.

العراقی در سال‌های ابتدای تشکیل القاعده بن لادن را همراهی می‌کرد. وی در سال ۱۹۸۰میلادی به همراه اسامه بن لادن سفری به شهر “پیشاور” پاکستان داشت اما بعد از اینکه در سال ۱۹۸۶ اسامه بن لادن به یک گروه جهادی فلسطینی به نام “مکتب الخدمت” علاقه‌مند شد و تحت تاثیر “عبدالله یوسف عظام” یکی از رهبران فلسطینی قرار گرفت العراقی به صورت شخص گمنامی خود را ناپدید کرد.

موازی کاری اطلاعاتی

وزیر اطلاعات در همایش امنیت پایدار گفت: ثمره و خروجی این حرکت‌های علمی و پژوهشی باید این باشد که از نوع موازی کار کردن‌ها و به تیپ هم زدن‌ها در کارهای اطلاعاتی جلوگیری شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ حجت‌الاسلام حیدر مصلحی با اشاره به برگزاری این همایش و موضوع امنیت پایدار گفت: با توجه به اینکه ما در نظام جمهوری اسلامی ایران مجموعه‌های اطلاعاتی قابل توجه که یک سرمایه بزرگ است داریم، این مقوله جزء نیازهای جدی نظام است.

حمایت آمریکا ازتروریستها

نشریه آمریکایی فارن پالیسی به نقش واشنگتن و شبکه القاعده در حملات تروریستی این شبکه در سوریه اذعان کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی سوری الدنیا ، آرون زالن نویسنده یهودی در تحقیقی که در نشریه آمریکایی فارن پالیسی درباره حملات تروریستی علیه سوریه با  عنوان ” نئو جهادیون” منتشر شد نوشت: سوریه این ماه شاهد بدترین حمله تروریستی در چند دهه گذشته بود .

زالن با اشاره به انفجار دو دستگاه خودروی بمب گذاری شده در منطقه قزاز دمشق  که صدها کشته و زخمی بر جای گذاشت افزود جبهه موسوم به “جبهه یاری” وابسته به القاعده در این حمله دست داشت .

پالیسی نوشت:القاعده ساخته و پرداخته آمریکا می باشد و در این جبهه به ابزاری حقیقی آمریکا برای نابودی سوریه در منازعه ای تبدیل شده است.  منازعه ای  چشم انداز روشنی ندارد.

اعتراض به اعتبار نامه ها

شنیده شده که قرار است تا به اعتبار نامه حداقل چهار منتخب مجلس نهم اعتراض و برای رد این اعتبارنامه ها اقدام شود.

به گزارش جام جم آنلاین در راهروهای مجلس شنیده شد که قرار است تا اسناد و مدارکی برای رد اعتبار نامه این منتخبان تا ظهر فردا چهارشنبه تحویل شعب رسیدگی کننده اعتبار نامه شود.

ظاهرا در همین زمینه اسناد جدیدی به دست منتخبان رسیده است.مهلت اعتراض به اعتبارنامه منتخبان مجلس نهم تا ظهر فردا چهارشنبه است.

اگر به اعتبارنامه فردی اعتراض شود، منتخب معترض باید مستنداتی که مورد بررسی شورای نگهبان قرار نگرفته باشد را به شعبه ای که آن اعتبار نامه در دست بررسی است، تحویل دهد.

شعبه مذکور مستندات را بررسی کرده و از منتخب مورد اعتراض، می خواهد تا با حضور در جلسه شعبه به موارد مطرح شده، پاسخ دهد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.