بچه فروشی موسیو مائونه و شرکای بلغاری

تلفن زنگ می‌خورد. آن سوی خط زنی است که می‌خواهد در جریان آخرین مراحل کار باشد. به او می‌گویند هنوز اتفاقی نیفتاده. قبل از آنکه آن زن بپرسد که آیا مورد دیگری هم موجود است، صدای ناله ضعیف می‌شود.
این صحنه برای پلیس‌های ایتالیایی که فعالیت‌های سوپرمارکت بچه‌ها- محلی غیرقانونی برای فروش نوزادان در منطقه کاسترای ناپل- را زیر نظر دارند اتفاقی عادی شده. طبق تحقیقات پلیس، این محل برای زنان جوان بلغارستانی است که بچه‌هایشان به زوج‌های ایتالیایی که صاحب فرزند نمی‌شوند، فروخته می‌شود.
هر نوزاد ۲۰‌هزار یورو می‌ارزد که هزینه حمل‌ونقل و کاغذبازی‌ها هم شامل آن می‌شود. به محض به دنیا آمدن بچه‌ای، پدر جدید او با مراجعه به اداره ثبت و احوال مدعی می‌شود که این بچه واقعا بچه اوست و همسر واقعی او در جریان ازدواجش با زن بلغاری بوده است. تا امروز سه نفر به دلیل این پرونده دستگیر شده‌اند که یک زوج بلغارستانی و یک مرد ایتالیایی بوده‌اند. تحقیقات در مورد فروشگاه بچه‌ها از سال ۲۰۰۹ شروع شد. زمانی که نیروهای پلیس با فهرستی ۲۰ نفره از بچه‌هایی روبه‌رو شدند که پدرانی ایتالیایی و مادرانی بلغارستانی داشتند.
موضوعی که مشکوک به نظر می‌رسید و پلیس در بررسی‌های اولیه‌اش متوجه شد که شماره موبایل نزدیک‌ترین فامیل در دو پرونده، یکی است. صاحب این شماره مردی ۵۶ ساله به نام آنتونیو مائونه است که کارش جوش دادن معاملات غیرقانونی در حوزه خرید و فروش نوزادان بوده. در یکی از تماس‌های تلفنی ضبط شده توسط ماموران پلیس صدای آنتونیو شنیده می‌شود که به یکی از مشتریانش می‌گوید: «بیایید اینجا. بچه به دنیا آمد. مبارکه. تو پدر شدی!»
پدر ۱۳ بچه
مائونه زندگی عجیبی داشته و پدر ۱۳ فرزند از پنج زن متفاوت است. وقتی از او در مورد این قضیه سوال شده گفته چون تک فرزند بوده در دوران کودکی هیچ همراهی نداشته. حالا ماموران پلیس هشت مورد را زیر نظر دارند که در دو پرونده، تحقیقات به جاهای جالبی رسیده است. زنانی که مادر اصلی بچه‌ها هستند هنگامی که هشت ماه از دوره بارداری‌شان گذشته به ایتالیا می‌آیند تا در کلینیکی در منطقه کاسرتانو بچه‌شان را به دنیا بیاورند. برای زوج‌های بلغاری صاحب بچه شدن کار راحتی است به طوری‌که در یکی از مکالمات ضبط شده، مائونه زنی به نام آنا را متهم به کم‌کاری می‌کند. مائونه در دفاع از خودش می‌گوید: «من با این کارم سعی می‌کنم مشکلات مالی زوج‌های بلغاری را حل کنم.»
۴۷۳۰۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.