بکن نکن های مادر سبب بروز مشکلات عصبی در کودک می گردد

۳۰م دیماه ،

بکن نکن های مادر سبب بروز مشکلات عصبی در کودک می گردد

بکن نکن های مادر موجب بروز مشکلات عصبی در کودک می شود

یک کارشناس ارشد روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی خطاب به والدین پیشنهاد کرد: والدین از بکن و نکن های بی مورد فرزندان بپرهیزنند چرا که وسواس بیش از اندازه مادر و بکن نکن های شدید منجر به بروز مشکلات عصبی و پرخاشگری در کودک می گردد.

به گزارش راسخون به نقل از وب دا، کارشناس ارشد روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی با بیان این که لجبازی بیشتر در فرزندان اول شایع تر است، خاطرنشان کرد: این مهم به این سبب است که مادر می خواهد فرزندش را در بهترین شرایط ممکن تربیت کند و کنترل بیشتری بر رفتارهای وی داشته باشد که در نتیجه سبب بروز لجبازی در کودک می گردد.

عباس متولی پیشنهاد کرد: به منظور کاهش لجبازی فرزندان، والدین از بکن و نکن های بی مورد در حضور فرزندان بپرهیزنند چرا که وسواس ادر و بکن نکن های شدید منجر به بروز مشکلات عصبی و پرخاشگری کودک می گردد.

این کارشناس به هماهنگ بودن والدین هنگام بروز رفتار با فرزندان تاکید کرد و گفت: والدین همچنین سعی کنند نظارت ها را در محیط  داخل منزل بر روی کودک کاهش دهند و به کودک خود آزادی عمل بیشتری بدهند.

این روانشناس پیشنهاد کرد: والدین هنگام دعوای بین فرزندان اعتماد به نفس خود را حفظ نموه و به هیچ عنوان وارد درگیری بین کودکان نشوند و حتی از فرزندن طرفداری نکنند چرا که این مهم سبب احساس برتری طلبی والدین بین فرزندان خواهدشد.

وی همچنین به والدین پیشنهاد کرد: والدین هنگام انجام رفتار سازنده و خوب فرزندان نیز فرزند را تشویق کنند و با آموزش رفتار سازنده و منطقی سعی کنند جهت کاهش رفتارهای بد از سوی فرزندان برآیند.

متولی پور در پایان بر آموزش مهارت زندگی در فرزندان در دوران ابتدایی تاکید کرد.

/۱۱۱/


اخبار راسخون / بهداشت و درمان
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.