بیانات مهم رهبر معظم انقلاب در دیدار روسای جمهور پاکستان و سریلانکا با ایشان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، رهبر انقلاب اسلامی در دیدار رئیس جمهور پاکستان، تروریسم را موجود مزاحم تحمیل شده از جانب غرب به ملتهای منطقه دانستند و خاطرنشان کردند: امریکا و قدرتهای غربی هرجا پا بگذارند شر و فساد و ناامنی به همراه می آورند.

ایشان،‌همگرایی کشورهای اسلامی و استفاده از ظرفیت جنبش عدم تعهد را، برای مقابله با تروریزم ضروری خواندند و افزودند: باید همه در مقابل زورگویی ها و تحمیلات قدرتهای بزرگ احساس مسئولیت کنیم و در مقابل آن بایستیم.

حضرت آیت الله خامنه​ای با یادآوری احساس و نگاه مثبت ایرانیان به ملت مسلمان، مؤمن، صمیمی و با فرهنگ پاکستان افزودند: امیدواریم با یاری خداوند مشکلات تحمیل شده به پاکستان پایان یابد.

آصف علی زرداری نیز، روابط دو ملت را روابطی عمیق و خویشاوندی خواند و با اشاره به تلاش اسلام آباد برای گسترش روابط گفت: ایده های حکیمانه شما درباره وحدت و ایستادگی کاملاً مورد قبول ماست.

رئیس جمهور پاکستان با قدردانی از برگزاری خوب و موفق اجلاس سران افزود: این اجلاس به جهانیان نشان می دهد که مشکلات خود را باید چگونه حل کنند.

همچنین رهبر انقلاب اسلامی در دیدار رئیس جمهور سریلانکا، وحدت کشورهای دوست را موجب تقویت جایگاه، افزایش قدرت و تأمین منافع ملی آنها خواندند.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به القائات سیاسی و رسانه ای قدرتهای سلطه گر افزودند: آنها سعی می کنند خود را شکست ناپذیر جلوه دهند اما تجربیات ایران و سریلانکا نشان می دهد ایستادگی در مقابل استعمار و سلطه طلبان امکان پذیر است.

ایشان، حمایت سریلانکا از ملت فلسطین و احترام به حقوق مسلمانان در سریلانکا را از اقدامات قابل توجه این کشور برشمردند و از علاقه مندی و تأکید رئیس جمهور سریلانکا برای گسترش روابط استقبال کردند.

ماهیندا راجا پاگسا نیز با قدردانی از سخنان رهبر انقلاب اسلامی در اجلاس سران عدم تعهد گفت: پیشنهاد عاری شدن منطقه خاورمیانه از سلاحهای هسته ای و سخنان جنابعالی درباره فلسطین، بسیار جالب توجه بود.

رئیس جمهور سریلانکا، با اشاره به تلاشهای این کشور برای مبارزه با تروریسم و تأمین حقوق مسلمانان این کشور گفت: مطمئنیم که با کمک شما می توانیم بر بسیاری از مشکلات فائق آییم. وی با اشاره به همکاری دو کشور در زمینه صنعت داروسازی، کشاورزی و طرحهای توسعه، ‌خواستار گسترش همه جانبه این روابط شد.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.