بیانیه اخیر پارلمان اروپا تاثیری بر روند مذاکرات نخواهد داشت

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بیانیه اخیر پارلمان اروپا جدید نیست و نمی‌تواند تاثیری بر روند مذاکرات داشته باشد حتی در بعضی از بندهای آن نکات مثبتی ذکر شده که به عنوان مثال می‌توان به تاکید آنها برای حل مسئله هسته‌ای ایران از راه گفتگو اشاره کرد.

منصور حقیقت‌پور عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در مورد تاثیر بیانیه اتحادیه اروپا بر روند مذاکرات هسته‌ای گفت: پارلمان اروپا مجمع بی‌خاصیتی است، در حال حاضر لیستی از بیانیه‌های صادر شده توسط این پارلمان در دولت دهم یعنی از سال ۸۸ تا ۹۲ در دست داریم که حدود ۶۱ بیانیه می‌شود.
 
وی ادامه داد: بیانیه اخیر جدید نیست و نمی‌تواند تاثیری بر روند مذاکرات داشته باشد حتی در بعضی از بندهای آن نکات مثبتی ذکر شده که به عنوان مثال می‌توان به تاکید آنها برای حل مسئله هسته‌ای ایران از راه گفتگو اشاره کرد برعکس آمریکا که گزینه نظامی را جز موارد مورد استفاده بیان کرده است.
 
حقیقت‌پور همچنین تصریح کرد: ما در مورد حقوق بشر و مسائلی که احساس می‌کنیم به حوزه داخلی کشور مربوط می‌شود و نباید ورود پیدا کنند، معترض هستیم.
 
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: پارلمان اروپا دارای وزن مناسبی برای این گونه اقدامات نیست و صرفا جنبه اعلانی دارد.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. مهدی:

    آفرین به شما احترام احترام میاره صبور باشید

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.