بیانیه بسیج رسانه در محکومیت قطع شبکه های برون مرزی صدا و سیما از ماهواره هاتبرد

به گزارش خبرگزاری مهر، متن کامل این بیانیه به این شرح است:

قطع پخش شبکه های برون مرزی جمهوری اسلامی ایران از ماهواره هاتبرد که با فشار لابی های صهیونیستی بر دولت های غربی و از طریق شرکت یوتل ست، صورت گرفته است اقدامی غیرحرفه ای و خلاف عرف و قوانین مصرح بین المللی و برخلاف ادعاهای پرتمطراق غرب در خصوص وجود جریان آزاداطلاعات و آزادی بیان و فعالیت های رسانه‌ای است.

این اقدام غیراصولی نشان می دهد که مراکز تصمیم گیری غرب تحت تاثیر صهیونیست ها در اوج استیصال و درماندگی در برابر بیداری ملت‌ها بویژه بیداری اسلامی قرار گرفته و به همین منظور حاضر به انجام هرگونه رفتار غیرقانونی و حتی پذیرفته شده از سوی همین مدعیان است.

واقعیت آن است که ممانعت از انتشار دیدگاه ها و نظرات مخالف با جریان های صهیونیستی و غربی، یک وظیفه عینی برای دولت هایی است که تحت سلطه مراکز سرمایه‌داری و قدرت وابسته به جریان صهیونیست قرار دارند.

سازمان بسیج رسانه کشور این اقدام خفت بار را محکوم کرده و آن را نشانه دیکتاتوری نوین غرب بویژه در عرصه رسانه علیه ملت ها و جریان آزاد اطلاعات می داند و براین باور است که بر خلاف تلاش های مذبوحانه غرب وعده الهی در به قدرت رسیدن مستضعفین عالم و پیروزی آنها بر مستکبرین در حال محقق شدن است و نشانه های آن را می توان در تحقق بیداری ملت ها بویژه بیداری اسلامی که قریب دو سال است به طرز معجزه آسایی کام دولت های غربی و حامیان صهیونیستی آنها را تلخ کرده است، مشاهده نمود.

از سوی دیگر قطع پخش شبکه های برون مرزی صدا و سیما جمهوری اسلامی از ماهواره هاتبرد، نشان از حقانیت پیام های ارائه شده از سوی این شبکه ها و موفقیت این شبکه ها در اطلاع رسانی و آگاهی افکار عمومی خصوصا در مورد رویدادهای مهم منطقه ای و فرامنطقه ای به ویژه در جریان حمله غرب به عراق و همچنین تجاوز نظامی رژیم اشغالگر قدس به غزه و لبنان داشته و اکنون نیز به اذعان نظرسنجی های صورت گرفته از سوی سازمان های بی طرف، توانسته اند تاثیرگذار بودن خود را در جریان بیداری اسلامی و در آگاه سازی افکار عمومی مخاطبان ثابت کنند.

ما باری دیگر این اقدام را محکوم می کنیم و از همه اصحاب رسانه می خواهیم با روشنگری و مقابله کارآمد با اینگونه رفتارها، به تحقق جریان آزاد اطلاعات کمک نمایند.

ضمن اینکه حمایت خود و اصحاب رسانه در جهان اسلام را از شبکه های برون مرزی صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران برای پیگیری حقوق قانونی خود و جبران خسارات مادی و معنوی حاصل از این تصمیم نسنجیده، اعلام می کنیم.

سازمان بسیج رسانه کشور


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.