بیانیه ستاد یاران امید در حمایت از جلیلی

ائتلاف سراسری استادان و دانشجویان حامی سعید جلیلی تحت عنوان ستاد «یاران امید» فعالیت خود را در عرصه انتخابات آغاز می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجو؛ ائتلاف سراسری استادان و دانشجویان در حمایت از دکتر جلیلی بیانیه ای را منتشر کرد که مشروح آن به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا فلا خوف علیهم و لا هم یحزنون»  الاحقاف ۱۳

انتخابات مظهر بصیرت الهی مردمی است که همواره با اعتقاد راسخ به آموزه های مترقی اسلام ناب محمدی(ص) و آرمان های امام راحل و شهدای گلگون کفن عزم و اخلاص خود را در بره های حساس نشان داده اند. بنا به اعتقادات اصیل اسلامی هر عملی که تنها با اخلاص و قرب الهی صورت گیرد، نصرت الهی به همراه خواهد داشت. از این رو امروز ایران اسلامی بار دیگر در آستانه انتخاباتی سرنوشت ساز، حضور با بصیرت ملت بیدار ایران اسلامی را می طلبد تا با انتخاب فردی اصلح مسیر آتی مقاومت و پایمردی ملت مسلمان ایران بر حقوق خویش ترسیم نماید و حصول نتایج و ثمرات این مجاهدت خطیر ممکن سازد.

 

امروز جهانیان شاهدند چگونه ملت سرافراز انقلاب اسلامی در تحریم  بدخواهان و کینه توزان پله های سرافرازی و اقتدار را پشت سر می گذارد و در مسیر عزت و استقلال خود به پیش می رود و دور نیست زمانی این ملت قهرمان به ثمره مقاومت ها و ایستادگی های خود دست یابد و به یگانه الگوی جاودان ملت های مظلوم جهان تبدیل شود.

اساتید، دانشجویان و فارغ التحصیلان محترم دانشگاهی؛

انتخابات برترین و مهمترین تجلی خواست و اراده ملت در سرنوشت کشور است و در این عرصه دانشگاه همواره یکی از خدومترین نهادهای کشور بوده است. نقش بی بدیل دانشگاهیان در مقاومت، ایستادگی، عزت آفرینی، خلق حماسه و مجاهدت علمی و همچنین پایمردی در عرصه  جهاد علمی و صیانت از دستاوردهای علمی و فنی کشور در امتزاج با روح حق طلب و حقیقت خواه این نهاد ، آن را به عنوان نهادی انقلابی در مسیر احقاق حقوق ملت شریف ایران با ایستادگی ،بصیرت آفرینی و مقاومت آگاهانه بدل کرده است. از این رو نقش سرنوشت ساز دانشگاهیان در عرصه نقد و نظر و طرح مطالبات برخاسته از جان های مشتاق و آزاده دانشگاهیان در عرصه انتخابات واجد شوری بی بدیل در تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی خواهد بود.

بر همین اساس و در پاسخ به اشتیاق دانشگاهیان در حماسه حضور ملی در صحنه انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران، ائتلاف سراسری اساتید و دانشجویان حامی دکتر سعید جلیلی تحت عنوان ستاد یاران امید فعالیت خود را در عرصه انتخابات آغاز می نماید.

ائتلاف سراسری اساتید و دانشجویان حامی دکتر سعید جلیلی در وهله نخست خواهد کوشید ضمن پایبندی به اصول مترقی انقلاب اسلامی تمام مساعی خود را در تحقق حماسه سیاسیِ مد نظر مقام عظمای ولایت به کار بندد و تمام کوشش خود را در جهت سازماندهی و به کارگیری توان دانشگاهی کشور در مسیر انتخابِ برخواسته از بصیرت، تقوا و آینده نگری به کار گیرد و ضمن ترسیم دورنمای تحقق اهداف و آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در چارچوب مطالبات این قشر فرهیخته از نظام اجرایی کشور، آن را نمایندگی کند.

شورای مرکزی این ائتلاف پس از بررسی ها و مطالعات و جلسات متعدد در زمینه مقایسه حاضرین در انتخابات حمایت قاطع خود را از دکتر سعید جلیلی در انتخابات آتی اعلام می کند و امید واثق دارد حضور جناب آقای دکتر سعید جلیلی به عنوان نماد افتخار، مقاومت و ایستادگی بر مسند ریاست جمهوری اسلامی ایران اهداف و آرمانهای ذیل را تحقق بخشد:

۱- بایسته است رئیس جمهوری اسلامی ایران به معنای حقیقی کلمه رئیس جمهور انقلاب اسلامی باشد. ما اعضاء ائتلاف سراسری اساتید و دانشجویان قاطعانه از مسئولان نظام می خواهیم توجه خود را به باز آفرینی ارزش های اسلامی، انقلابی و زدودن انحرافات و کژروی ها و بازگشت به خواستگاه های این حرکت اسلامی معطوف نمایند.

۲- ریاست جمهوری کشور عرصه آزمون و خطا نیست و شرایط ویژه کشور نیازمند از خود گذشتگی و ایثار در حفظ حقوق، منافع ملی و اصول اسلامی است. جامعه دانشگاهی کشور ضمن ادای احترام به تمامی حاضران در انتخابات معتقد است این عرصه نیازمند حضور کسانی است که تجربه نزدیکتری از دفاع و حماسه دارند. دکترسعید جلیلی فردی است که این آزمون را با سربلندی به پایان رسانده و بی تردید گذار از این آزمون دشوار از وی شخصیتی استوار و درخور اعتماد ساخته است.

۳- خیل شهدای جامعه دانشگاهی کشور و نیز شهدای مسیر دانش هسته ای، وظیفه سنگین دانشگاهیان را در حفظ دستاوردهای شهدای والامقام دو چندان می کند.خون شهیدان بزرگوار این عرصه و نگاه خانواده های این عزیزان به عملکرد دانشگاهیان به عنوان فرماندهان و افسران جنگ نرم وظیفه ما را در تحقق آن آرمان مضاعف می کند. از این رو دکتر سعید جلیلی که خود فردی برخاسته از قشر عظیم دانشگاهی است، و همواره توجه و حساسیت ویژه ای در جهت حفظ و پیشبرد این دستاورد ها داشته اند، شایستگی لازم را در هدایت و مدیریت جامعه علمی کشور را دارا می باشند تا به فضل پروردگار به اهداف علمی کشور در سند چشم انداز ۲۰ ساله دست یابیم.

۴- سیاست خارجی کشور نیازمند بازگشت عقلانیت، پرهیز از ماجراجویی، موازی کاری و مداخله افراد بی اطلاع و سست نهاد است. تجربه حضور دکتر سعید جلیلی در عرصه سیاست خارجی نگرانی های دانشگاهیان در این عرصه را پایان می دهد و توجه ویژه به عزت و سرافرازی بین المللی ملت مسلمان ایران در چارچوب منویات مقام معظم رهبری را نوید می دهد.

۵- نزدیکی فکری و اجرایی به فضای دانشگاه و شناخت کافی از این محیط نیاز اساسی بدنه اجرایی کشور در همراهی با دانشجویان اساتید و دانشگاهیان است و این ارتباط دو سویه و مطلوب می تواند سبب افزایش مشارکت و بهره وری دانشگاهیان در فرآیند توسعه و اقتدار ملی  گردد. از این رو حضور دکتر سعید جلیلی به عنوان یکی از اساتید دانشگاه در این محیط سبب ایجاد شناخت کافی نسبت به خواست ها، مطالبات و آرمانهای دانشگاهیان کشور شده و فرآیند ارتباط موثر بین دانشگاهیان و بدنه اجرایی کشور را فراهم خواهد آورد.

ستاد یاران امید ضمن دعوت از عموم اساتید، دانشجویان و دانش آموختگان به حضوری فعال و بانشاط در عرصه انتخابات، آنان را به حمایت از دکتر سعید جلیلی فرا می خواند و امیدوار است نقش شایسته دانشگاهیان در ایجاد حماسه عظیم سیاسی همچون همیشه محقق گردد.  این ائتلاف با کمک و همت اساتید و دانشجویان راه اندازی گردیده و از هم اکنون آماده شنیدن نقطه نظرات همراهان عزیز است  و دست یکایک این عزیزان همراه را به گرمی می فشارد و امیدوار است همراهی پرشور دانشگاهیان زمینه ساز افتخاری دیگر در کارنامه زرین قشر فرهیخته دانشگاهی باشد، که در این جلوه گاه وحدت و اقتدار ملی،  طمع ورزان به عزت و استقلال این مرز و بوم دوباره طعم ناامیدی را تجربه کنند.

نوشته بیانیه ستاد یاران امید در حمایت از جلیلی اولین بار در ممتازنیوز، پورتال جامع آموزشی اطلاع رسانی کشور ، مجله اینترنتی ، خبر ، ورزش ،تکنولوژِی News,Sport پدیدار شد.

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. محمد رحیمی پور:

    بیانیه شما را قبول دارم و اعلام حمایت می کنم.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.