بیانیه ضد ایرانی و روسی گروه هفت

سران گروه هفت، بی توجه به جنگ افروزی های خود در اوکراین، بار دیگر از روسیه خواستند تا جنگ در اوکراین را متوقف کند.

بیانیه ضد ایرانی و روسی گروه هفت

‌به گزارش ممتاز نیوز، به نقل از شبکه الجزیره، سران کشورهای عضو گروه ۷ طی بیانیه ای موضع گیری های پیشین خود علیه ایران و روسیه را تکرار کردند.

سران گروه هفت در دومین روز نشست خود در آلمان طی بیانیه ای اعلام کردند: بار دیگر از روسیه می خواهیم که فوراً جنگ خود علیه اوکراین را متوقف کند.

در بیانیه سران گروه هفت ادعا می شود: ما ادعاهای نادرست روسیه مبنی بر اینکه اوکراین قصد بکارگیری یک بمب کثیف رادیواکتیو را دارد، را رد می کنیم.در این بیانیه سران گروه هفت، مصادره مستمر و نظامی کردن ایستگاه زاپروژیا و ربودن کارکنان اوکراینی از سوی روسیه را محکوم کردند.

سران گروه هفت علیرغم فرافکنی های رسانه ای خود در خصوص بکارگیری سلاح هسته ای در جنگ اوکراین، مدعی شدند که هرگونه استفاده از سلاح های شیمیایی، بیولوژیکی یا هسته ای از سوی روسیه تبعات جدی را در پی خواهد داشت.

در بخشی از بیانیه گروه هفت به طرح ادعاهای واهی علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخته می شود، از جمله در این بیانیه در رابطه با ادعاهای بی اساس ساخت سلاح اتمی از سوی تهران آمده است: ما عزم خود را برای عدم اجازه ساختن سلاح هسته ای به ایران تکرار می کنیم.

سران گروه هفت در موضع گیری ضد ایرانی خود اعلام کردند که از مقامات ایرانی می‌خواهیم به تعهدات خود تحت قوانین بین‌المللی احترام بگذارند.

در حالیکه مذاکرات مربوط به احیای برجام با تعلل و بهانه تراشی از سوی طرف غربی مسکوت مانده، در این بیانیه ادعا می شود که جمهوری اسلامی ایران علیرغم مذاکرات فشرده برای بازگشت به توافق هسته ای، تصمیمات لازم را اتخاذ نکرده است.

در بیانیه گروه هفت همچنین در خصوص تنش ایجاد شده از سوی آمریکا در تنگه تایوان آمده است: ما بار دیگر بر اهمیت صلح و ثبات در تنگه تایوان تاکید می کنیم و خواستار راه حل مسالمت آمیز برای این بحران هستیم.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.