بیانیه مشترک درخصوص دیدار رسمی معاون وزیر خارجه ایتالیا از ایران

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

در پایان سفر رسمی ۲ روزه معاون وزیر امور خارجه ایتالیا از ایران، وزارتخانه‌های امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا بیانیه‌ای مشترک در این زمینه صادر کردند.

در پایان سفر رسمی ۲ روزه «لاپو پیستللی» معاون وزیر امور خارجه ایتالیا از ایران (پانزدهم لغایت شانزدهم مرداد ) بیانیه مشترکی از سوی وزارتخانه‌های امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا صادر شد.

بر اساس این بیانیه هیئت ایتالیایی به میزبانی علی اصغر خاجی، معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه، ضمن دیدار و گفت‌وگو با بعضی از مقامات جمهوری اسلامی، پیام تبریک «انریکو لتا» اول وزیر ایتالیا، به مناسبت انتخاب و آغاز به کار حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران را تسلیم کرد.

این بیانیه حاکی است که هیئت ایتالیایی در جریان این سفر علاوه بر مذاکرات با همتای خود با علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه، نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور، بروجردی رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، محمدجواد ظریف گزینه پیشنهادی وزارت خارجه و سید عباس عراقچی معاون آسیا و اقیانوسیه نیز ملاقات کرد.

در خلال دیدارهای مذکور پیرامون ابعاد مختلف روابط دو جانبه از جمله مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین مسائل منطقه‌ای شامل تحولات افغانستان، عراق، سوریه و خاورمیانه بحث و تبادل نظر به عمل آمد.

بر اساس این بیانیه مشترک معاونین وزارت امور خارجه در پایان این سفر ضمن تاکید بر مفید بودن گفت‌وگوهای فی ما بین و ابراز خرسندی از نتایج مذاکرات انجام شده، توافق کردند که در چارچوب توافقات قبلی مشورت‌های سیاسی دو کشور ادامه یابد.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.