بیانیه نهایی نشست مسعود بارزانی با احزاب کردستانی

اربیل- در بیانیه پایانی نشست مشترک مسعود بارزانی با احزاب و گروههای سیاسی اقلیم کردستان عراق از تشکیل فرماندهی عملیات دجله از سوی دولت فدرال عراق ابراز نگرانی شد.

به گزارش سایت ریاست اقلیم کردستان در این بیانیه آمده است: در نشست مشترک مسعود بارزانی با احزاب و گروهها سفر اخیر هیئتی از کنگره ی آمریکا و وزارت خارجه به عراق و اقلیم و مواضع آنها در مورد وضعیت سوریه، عراق و اقلیم کردستان و همچنین اختلافات و تنشهای موجود در عراق مورد بررسی قرار گرفت.

شرکت کنندگان در نشست دیروز حمایت خود را از تصمیم استانداری کرکوک در مورد مخالفت با تشکیل فرماندهی عملیات دجله اعلام کردند.

شرکت کنندگان ضمن اعلام اینکه تشکیل فرماندهی عملیات دجله تأثیری منفی بر وضعیت امنیتی و سیاسی کرکوک و سایر مناطق مورد مناقشه خواهد گذاشت خواستار الغای آن شدند.

ریاست اقلیم کردستان عراق و احزاب سیاسی ضمن تأکید بر اجرای تمام بندهای ماده ۱۴۰ در مورد کرکوک و سایر مناطق مورد مناقشه و تأکید بر غیرقانونی بودن تشکیل فرماندهی عملیات دجله و الغای آن خواستار گردهمایی احزاب سیاسی عراق به جای آن به منظور تلاش برای حل اختلافات شدند.

در نشست مذکور، علاوه بر احزاب شناخته شده ای همچون حزب دموکرات کردستان عراق (پارتی) به رهبری مسعود بارزانی، اتحادیه میهنی (یکیتی) به رهبری جلال طالبانی، جنبش تغییر( گوران) به رهبری نوشیروان مصطفی، اتحاد اسلامی به دبیرکلی محمد امین فرج و جماعت اسلامی به رهبری علی باپیر ۱۰ حزب و گروه دیگر شرکت کردند که اسامی این احزاب از این قرار است:

جنبش اسلامی کردستان، حزب سوسیالیست دموکرات کردستان، حزب کمونیست کردستان، حزب زحمتکشان کردستان، جنبش دموکراتیک ترکمان، جنبش دموکراتیک و اصلاحات ترکمان، لیست ترکمان اربیل، جنبش دموکراتیک آشوری، انجمن کلدانی، سریانی، آشوری، و نماینده ارمنی ها.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.