بیت کوین هنوز نتوانسته مرز روانی مهم ۶۰ هزار دلار را بشکند

بیت کوین

به گزارش ممتازنیوز، سی‌ان‌بی‌سی نوشت: با افزایش احساس نیاز به آمارها و تحلیل های دقیق از عملکرد بازار ارزهای دیجیتالی قرار است دو شاخص اس اند پی بیتکوین و اس اند پی اتریوم عملکرد ارزهای دیجیتالی اتریوم و بیتکوین و همچنین ارزهای دیجیتالی متکی به آن ها را اندازه گیری کند. قرار است در شاخص های ارایه شده، عملکرد بیش از ۵۵۰ ارز دیجیتالی که بیشترین حجم و میزان معاملات را دارند اندازه گیری و ارایه شوند.  

 نوسانات شدید ارزهای دیجیتالی کماکان ادامه دارد و همین مساله باعث از زیان دیدن بخش قابل توجهی از معامله گران تازه کار شده است. ارز دوج کوین که یکی از پرنوسان ترین ارزهای بازار محسوب می شود با عبور از ۰.۵ دلار و ثبت رکورد تاریخی جدید، به چهارمین ارز دیجیتالی بزرگ جهان تبدیل شد. جامعه معامله گران دوج کوین که به ارتش دوج کوین معروف هستند امیدوارند تا با عبور قیمت این ارز یک دلار، این ارز را وارد فاز جدیدی کنند.  

در یک رویداد بسیار بااهمیت، شرکت ویزا کارد که یکی از دو شرکت بزرگ پرداخت های بین المللی در جهان محسوب می شود اعلام کرد ۳۵ ارز دیجیتالی در مسیر پذیرش توسط ویزا برای استفاده به عنوان ابزار پرداخت و دریافت در نظر گرفته شده اند. مدیرعامل این شرکت از بیتکوین و ارزهای دیجیتالی توسعه یافته شده توسط بانک های مرکزی به عنوان طلاهای دیجیتالی نام برده که یک پتانسیل بسیار بزرگ در آینده دارند.  

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۲۳۵۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۷.۵ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۰ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۸ درصد در اختیار اتریوم است. بیت‌کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.  

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.