بیداری اسلامی، الهام گرفته از قیام اباعبدالله حسین(ع) است

۱۰م آذر ،

1-1605.jpg

مدیر حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی گفت: بشریت نیازمند استفاده از معرفت شهدای کربلا برای نجات از منجلاب بداخلاقی‌های زمان خود می باشند.

حجت الاسلام محمدجواد قهرمانی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه آذربایجان غربی- افزود: پروردگار متعال در آیات متعدد بر یاد و ذکر خداوند تاکید کرده و از مردم خواسته است که ایام سوگواری را گرامی بدارند چون یکی از ایامی که در طول تاریخ بشریت نقش بسیاری در معنویت‌افزایی و خداگرایی انسان ها داشته، ایام محرم و تاریخ شهادت امام حسین(ع) و یاران ایشان بوده است.

وی گفت: امروز تنها یاد حضرت سیدالشهدا(ع) ضامن خوشبختی بشریت است؛ بنابراین برپایی مجالس ذکر مصائب امام و زندگی‌نامه ایشان از طریق مداحان خبره و مومن می‌تواند یاد آن حضرت را زنده نگه دارد.

وی با تاکید بر دوری از بدعت‌ها در مراسم سوگواری امام حسین(ع) افزود: کجای دین نوشته شده استفاده از طبل‌های بزرگ و ابزارآلات موسیقی در مراسم سوگواری مجاز است؟! استفاده از این ابزار آلات بدعت محسوب می‌شود؛ بنابراین باید از اعمالی که ائمه اطهار(ع) آن را در مراسم سوگواری اهل بیت(ع) تایید نمی‌کنند اجتناب کرد.

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی تصریح کرد: متولیانی که وظیفه احیای شعائر دینی و حسینی را در جامعه بر عهده دارند باید در صحنه حاضر شوند چون امام حسین(ع) فدای مهدویت، دین و نماز شد؛ بنابراین باید مجالس عزاداری برای امام سوم شیعیان با فلسفه قیام عاشورا هم‌خوانی و مطابقت داشته باشد.

وی با اشاره به این‌که «گریه بر مصائب امام حسین(ع) اجر و ثواب فراوانی دارد» اظهار کرد: تمام ائمه و پیامبران الهی از حضرت آدم تا خاتم، بر امام حسین(ع) گریسته‌اند چون حضرت سیدالشهدا(ع) مامور اجرای فرمان الهی بود تا در برابر لشکر کفر ایستادگی کند و امروز خون حسین(ع) در رگ تمام غیرتمندان و امت اسلامی موج می‌زند و به بشریت خون تازه‌ای بخشیده است.

وی با اشاره به این‌که «حماسه حسینی به تمام شیعیان و محبان آن حضرت و نیز به تمام آزادمردان جهان راه عزت و اقتدار را نشان داد» اظهار کرد: در حال حاضر تمام قیام‌های بشری بر علیه ظلم که در اقصی نقاط گیتی رخ می‌دهد الهام گرفته از قیام اباعبدالله حسین(ع) است. اگر امروز در برابر ظالمان جهانی ایستادگی و بر آن‌ها غلبه می‌شود و اگر غزه مظلوم، محاصره شده و بی‌دفاع در برابر تمام مستکبران عالم همانند اسرائیل، آمریکا، انگلیس و فرانسه با عزت ایستادگی می‌کند، همه آن‌ها درس مقاومت را از قیام حسینی فرا گرفته‌اند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.