بیداری اسلامی از برکات گسترش مفاهیم قرآنی در جهان است

حجت الاسلام ‘علی محمدی’ عصر شنبه در نشست تخصصی بررسی سطوح کمی و کیفی بیست و نهمین دوره مسابقه های بین المللی قرآن که با حضور شرکت کنندگان در این مسابقه ها در مشهد برگزار شد، افزود: انقلاب اسلامی ایران به برکت استکبار ستیزی و با رهبری امام خمینی (ره) و حضور گسترده مردم به پیروزی رسید و امروز هم مردم کشورهای اسلامی با الهام از این استکبار ستیزی برابر دیکتاتورهای وابسته به مستکبران ایستاده اند.

به گزارش ایرنا، وی اظهارداشت: در نتیجه بیداری اسلامی طی سال گذشته چهار نفر از حکام مستبد وابسته به مستکبران در کشورهای اسلامی سرنگون شدند.

او گفت: قرآن کریم سلطه گری و سلطه پذیری را نفی می کند و باید در مقابل هر دوی آنها ایستادگی کرد.

وی درصد بالای جوانان شرکت کننده در بیست و نهمین دوره مسابقه های بین المللی قرآن را یاد آور شد و این مساله را نقطه امیدی برای مسلمانان و سرمایه ای برای قرآن و دین مبین اسلام در جهان دانست.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: به برکت انقلاب اسلامی ، در ایران به مفاهیم قرآنی توجه اساسی شده و برگزاری مسابقه ها و مجالس و محافل قرآنی هر سال نسبت به سال قبل از آن افزایش می یابد.

حجت الاسلام محمدی گفت: امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب به گسترش فرهنگ و معارف قرآنی عنایت ویژه ای داشتند و دارند.

بیست و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با حضور ۶۸ کشور جهان ۲۸ خردادماه لغایت دوم تیرماه در تهران برگزار شد.

شرکت کنندگان در این رقابت های قرآنی برای زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) و حضور در نشست تخصصی بررسی سطوح کمی و کیفی این مسابقه ها به مدت دو روز به مشهد سفر کردند.

در این نشست تعدادی از شرکت کنندگان نقطه نظرات خود را در خصوص برگزاری این مسابقه ها بیان کردند.

ک/۲۷۴۹۰/۶۵۹ ** ۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۶۵۷۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.