بیداری اسلامی به برکت حرکت در مسیر امام راحل اتفاق افتاده است

حجت الاسلام محمد علی آل هاشم روز شنبه در آیین بزرگداشت ارتحال امام در پادگان امام رضا (ع) مراغه افزود: آرزوی امام(ره) صدور فرهنگ انقلاب اسلامی بود و اکنون شاهد صدور آن به ملت های مسلمان هستیم.

وی یادآور شد: امام راحل با اندیشه های خود، مکتب اسلامی و ملت را از گردنه های سخت و خطرناک عبور داد و باعث سربلندی، عزت و شرافت ملی ایران اسلامی شد.

وی اظهار کرد: در زمان حاضر اقتدار ملی و موفقیت های بزرگ در عرصه های گوناگون علمی در کشور از جمله فناوری صلح آمیز هسته ای به برکت اعتماد به نفسی است که امام راحل در ملت ایران ایجاد کرد.

وی ادامه داد: راز زندگانی پر برکت امام راحل در آرمان های اسلامی، اجرای قانون اسلامی، مبارزه با ظلم و ستم و ایستادگی در برابر طاغوت نهفته است.

وی اضافه کرد: امام خمینی (ره) در حقیقت نوری بود که سرچشمه اصلی آن به قرن ها اعتقاد مردم به ائمه معصومین(ع) بر می گردد و ایشان چهره ای شاخص پس از ائمه بود.

وی با اشاره به خصوصیات بارز امام راحل گفت: ایشان به عنوان رهبر و بنیانگذار انقلاب، آفتاب نابی بود که در سیاه ترین روزهای ستمگری طاغوت بر قلب های افسرده محرومان نور امید پاشید و آنان را به پیکار با طاغوتیان رهمنون ساخت.

وی یادآور شد: در زمان حاضر وظیفه سنگینی درباره امام راحل و شناساندن راه ، سیره و هدف ایشان به جامعه بر دوش داریم و باید تلاش کنیم تا حقایق نابی را درباره امام(ره) به دیگران نشان دهیم.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی گفت: دشمنان انقلاب تصور می کردند که با رحلت امام خمینی (ره) ، نظام جمهوری اسلامی از هم خواهد پاشید در حالی که خبرگان رهبری با تصمیم بزرگ و سرنوشت ساز خود و انتخاب رهبر معظم انقلاب و به واسطه حمایت ملت از ایشان، دشمنان را مایوس کردند.

حجت الاسلام آل هاشم افزود: در سال های پس از رحلت امام راحل، با بصیرتی که رهبر معظم انقلاب در مردم ایجاد کردند و اطاعت امت اسلامی از ایشان، توطئه های دشمنان خنثی شد.

وی یادآور شد: پس از وقایع انتخابات سال ۸۸ نیز ملت ایران با حضور حماسی خود در نهم دیماه در سراسر کشور با آرمان های امام راحل و رهبری تجدید میثاق کرده و فتنه را از بین بردند.

فرمانده پادگان امام رضا (ع) مراغه نیز در این آیین گفت: در زمان حاضر ملت ایران در سایه ولایت و پیروی از آرمان های امام راحل در برابر توطئه ها دشمنان قسم خورده انقلاب ایستاده است.

امیر سرتیپ دوم علیرضا عزتی آذر افزود: این ولایت است که در مشکلات، بحران ها و در خط مقدم راهنمای ملت مسلمان ایران بوده و خواهد بود.

وی یادآور شد: ۱۵ خرداد ماه یادآور مجاهدت های ملت ایران به رهبری امام راحل بوده و به برکت خون این شهدا، انقلاب اسلامی به پیروزی نایل شد.

شهرستان مراغه با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در ۱۴۷ کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

۷۴۸۳/۵۹۰/۵۸۷/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۵۲۱۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.