بیزینس‌مانیتور: ضریب نفوذ اینترنت در ایران ۳۰درصد است/متما: ۶۰درصد ایرانیان در اینترنت حضور دارند

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

iran internet users.jpg

مرکز تحقیقاتی Business Monitor International(BMI) در گزارش جامع خود مربوط به سال ۲۰۲۴ میلادی اعلام کرد کشور ایران در این سال ۲۳٫۵۰ میلیون کاربر اینترنتی داشته است.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، به گفته این مرکز تحقیقاتی، در سال ۲۰۲۴ میلادی در مجموع ۲۳ میلیون و ۵۰۲ هزار ایرانی به‌طور مستمر از اینترنت استفاده کرده‌اند و بر این اساس ضریب نفوذ اینترنت در کشور طی سال میلادی قبل ۳۰٫۸ درصد بوده است.
 
این مرکز تحقیقاتی پیش‌بینی کرده است که تا سال ۲۰۱۷ میلادی تعداد کاربران اینترنتی در ایران به ۳۴٫۵۵ میلیون نفر می‌رسد و در آن زمان ۴۳٫۶ درصد از مردم کشور به طور مرتب وارد دنیای مجازی می‌شوند.
مرکز تحقیقاتی بیزینس‌مانیتور در گزارش جامع خود توضیح داد که در سال ۲۰۱۰ میلادی ۱۱٫۸۱ میلیون ایرانی آنلاین وجود داشتند که این رقم معادل ۱۶٫۰ درصد کل جمعیت کشور بود. در سال‌هیا ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ میلادی نیز به‌ترتیب ۲۱٫۰ و ۲۶٫۰ درصد مردم ایران در شبکه اینترنت حضور داشتند که این رقم برای سال ۲۰۲۴ با افزایش قابل ملاحظه به ۳۰٫۸ درصد رسید.
 
مرکز تحقیقاتی BMI اعلام کرده است که در سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۱۷ میلادی به‌ترتیب ۳۵٫۰، ۳۸٫۲، ۴۱٫۱ و ۴۳٫۶ درصد مردم ایران در اینترنت حضور خواهند داشت.
 
در بخش دیگر گزارش این مرکز به تعداد مشترکان خطوط پهن‌باند اینترنتی در ایران اشاره شده است. در حالی که طی سال ۲۰۱۰ میلادی تنها ۹۲۶ هزار ایرانی از اینترنت پرسرعت بهره می‌بردند، این رقم برای سال ۲۰۲۴ میلادی به ۳٫۶۹ میلیون نفر رسید تا بر این اساس طی سال قبل میلادی تنها ۴٫۸ میلیون نفر از مردم کشور به خطوط پهن‌باند اینترنتی دسترسی داشته باشند.
 
مرکز تحقیقاتی بیزینس‌مانیتور پیش‌بینی کرده است که با وجود پیشرفت‌های فراوان در حوزه اینترنت، در سال ۲۰۱۷ میلادی تنها ۷٫۴ میلیون ایرانی معادل ۹٫۴ درصد از مردم کشور از طریق خطوط پهن‌باند اینترنتی وارد این شبکه می‌شوند.
 
لازم به ذکر است که پیش‌بینی‌های مرکز BMI در این زمینه بر اساس گزارش انتشار یافته از سوی سازمان جهانی مخابرات(ITU) اعلام شده است. این مرکز تحقیقاتی در گزارش خود به اطلاعات انتشار یافته از سوی "مرکز توسعه اینترنت ملی" انتشار یافته در خبرگزاری ایرنا نیز استناد کرده است. 
 
سازمان جهانی مخابرات پیش‌تر اعلام کرده بود که در سال‌های ۲۰۱۰،‌ 2011 و ۲۰۱۲ میلادی در مجموع ۱۶، ۲۱ و ۲۶ درصد مردم ایران در اینترنت حضور داشته‌اند و بر این اساس مرکز تحقیقاتی BMI با توجه به جمعیت کشور ایران محاسبه کرد که در سال‌های یاد شده به‌ترتیب ۱۱٫۸۱۸، ۱۵٫۷۱۴ و ۱۹٫۶۵۹ میلیون نفر از جمعیت کشور در دنیای اینترنت حاضر بوده‌اند.
 
البته گزارش‌های انتشار یافته از سوی "مرکز توسعه اینترنت ملی" یا همان متما، نیز حاکی از آن است که هم‌اکنون ۴۵ میلیون ایرانی در اینترنت حضور دارند که از این رقم ۲۷ میلیون نفر مشترک خدمات GPRS می باشند و ۸۶۷ هزار نفر هم به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند. این رقم نشان می‌دهد که هم‌اکنون ۶۰ درصد ایرانی‌ها در اینترنت حضور دارند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.