بیستمین جشنواره بین المللی تجسمی نقشه راه هنرهای تجسمی کشورخواهد بود

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر ˈحمید شاه آبادیˈ شامگاه جمعه در مراسم پایانی نوزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی افزود: جشنواره تجسمی گرگان تفاوت های کمی و کیفی متعددی نسبت به جشنواره های دیگر دارد که مهم ترین آن خلق آثار به صورت حضوری است.

وی تصریح کرد: در فضای صمیمی که آثار هنری خلق می شود فقط برای نشان دادن دستاوردهای هنری نیست، بلکه تجسم طرح هنری آینده کشور نیز مد نظر قرار دارد.

وی خطاب به مدیرانی که در رأس کارهای فرهنگی و هنری کشور قرار دارند، اظهار داشت: این مدیران باید ذیل سند افق ۱۴۰۴ و برای تحقق اهداف این سند، تلاش نمایند و همه عرصه های تجسمی کشور نیز از این امر مستثنی نیست.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: باید برای هنرمندان جوانی که در این جشنواره ها شرکت می کنند و به خلق اثر می پردازند، بسترهای لازم را فراهم کرد تا به مرور به رشد و بالندگی برسند.

وی بیان کرد: باید همه مدیران و هنرمندان به این باور برسند که شرکت در این جشنواره یک بازی و سرگرمی نیست بلکه هدف و قدم بزرگی در پشت برگزاری این جشنواره وجود دارد.

شاه آبادی تصریح کرد: پس از ۱۹ دوره برگزاری، جشنواره تجسمی به بالندگی رسیده و می توان با برگزاری بیستمین دوره آن به ترسیم نقشه راه هنرهای تجسمی کشور امیدوار بود.

وی افزود: باید با برگزاری جشنواره تجسم بهار در قالب برگزاری جشنواره های استانی و کار کارشناسی در این حوزه ها و با نگاه دقیق مبتنی بر شناخت، ظرفیت استان ها مورد توجه قرار بگیرد.

۷۴۶۷/۶۰۲

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.