بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن رکورد ۵/۲ میلیون نفر بازدید برجای گذاشت

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین ‘حمید محمدی’ سه شنبه شب در مراسم اختتامیه بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم اظهار داشت: نمایشگاه بیستم با فعالیت ۴۰بخش مختلف در حالی به پایان رسید که یک چهارم آن را بخش های جدید تشکیل می دادند.

وی برگزاری ۳۱۰ نشست تخصصی با حضور اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی، برپایی ۲۰۰ محفل قرآنی با ارائه ۵۰۰ تلاوت قرآن را از جمله برنامه های ارائه شده در نمایشگاه بیستم قرآن کریم برشمرد.

محمدی به حضور ۲۳۰ ناشر داخلی و ۴۶ ناشر خارجی و عرضه ۲۰ هزار عنوان اثر فاخر قرآنی در بخش نشر مکتوب نمایشگاه امسال اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: هنرمندان و پژوهشگران ایرانی و ۴۰ کشور خارجی در بخش فرهنگ و ملل مسلمان و بین الملل آخرین دستاوردهای قرآنی خود را ارائه کردند.

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی همچنین رونمایی از ۳۰ اثر فاخر قرآنی، ارائه ۴۲ طرح چادر در بخش حجاب و عفاف و شرکت ۱۰ هزار نفر در طرح کتابت قرآنی را از دیگر رویدادهای بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم عنوان کرد.

وی یادآور شد: در نمایشگاه امسال بیش از ۲۰۰ تئاتر قرآنی به روی صحنه رفت و علاوه بر ارائه ۳۰۰ نرم افزار قرآنی در بخش رسانه های دیجیتال و معرفی ۱۵۰ اثر پژوهشی در راستای تحول علوم انسانی اسلامی با حضور صاحبنظران حوزه و دانشگاه، ۳۲ جشنواره ملی قرآنی آیات معرفی شد.

به گفته محمدی حدود ۳۰۰ مشاور مذهبی از حوزه های علمیه قم، تهران و اصفهان با حضور فعال در ایام برگزاری نمایشگاه پاسخگوی سووالات بازدیدکنندگان بودند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه بیستم قرآن کریم حاصل شش ماه کار مطالعاتی و ۲۵۰ جلسه تخصصی در ستاد مرکزی برپایی نمایشگاه بوده است، تصریح کرد: بیش از ۳۰۰ موسسه فرهنگی، قرآنی و مردمی در برگزاری نمایشگاه بیستم مشارکت و همکاری داشتند.

رییس مرکز توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی وزارت ارشاد با بیان اینکه این وزارتخانه برگزار کننده ۳۰۰ نمایشگاه قرآنی در کشور است، اظهار داشت: نمایشگاه قرآن کریم در شهر مقدس مشهد با حضور نمایندگانی از ۹ کشور جهان در حال برگزاری است و نمایشگاه های مشابه به زودی در استان های آذربایجان شرقی و خوزستان برگزار خواهد شد.

وی از افزایش ساعت بازدید از نمایشگاه بین المللی قرآن در سال آینده خبر داد و گفت: ساعت پایانی بازدید از نمایشگاه که امسال تا ۱۲ شب بود از سال آینده به ساعت ۳ بامداد افزایش خواهد یافت.

بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از ۲۵ تیر ماه در محل مصلی بزرگ امام خمینی (ره) گشایش یافت و امشب با حضور قائم مقام وزیر ارشاد در امور قرآنی، ‘عزت الله ضرغامی’ رییس صدا و سیما و جمعی از فعالان قرآنی کشور به کار خود پایان داد.

فراهنگ**۱۸۸۳**۱۵۹۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۶۹۴۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.