بیست و دومین اجلاس سراسری نماز در لرستان

۱۵اردیبهشت،

معاونت فرهنگ، آموزش و پرورش ستاد اقامه ی نماز از برگزاری بیست و دومین اجلاس سراسری نماز با محوریت سبک زندگی اسلامی در شهرستان لرستان خبر داد.

سید محمد عبدالهی در گفتگو با خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، ضمن اعلام این خبر افزود: بیست و دومین اجلاس سراسری نماز با شعار محوری نماز و سبک زندگی با رویکرد سلامت اقتصادی در ۱۳ و ۱۴ شهریور ماه سال جاری با حضور علماء، فرهیختگان و صاحب نظران برگزار می گردد.
وی با تأکید برتشکیل ستاد برگزاری استانی با ریاست استاندار، عنوان کرد: اعضاء ستاد برگزاری متشکل از مدیران و مسئولان فرهنگی استان و مدیران مرتبط با مسائل اقتصادی و سبک زندگی است که در ۶ کمیته ی مجزا مشغول به فعالیت می باشند.
عبدالهی در این خصوص ادامه داد: کمیته ی علمی و پژوهشی عهده دار سفارشات فراخوان اجلاس، فراخوان مقالات وانتخاب سخنرانان موضوعی اجلاس است که کار خود را از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز کرده است.
وی همچنین اظهار داشت: فراخوان مقالات در چهار محور نماز و سبک زندگی اسلامی، نماز و کاهش آسیب های اقتصادی، نماز و سلامت اقتصادی و سبک زندگی اسلامی و اقتصادی سالم ، هر کدام با ۱۰ موضوع یا ۵ موضوع صورت گرفته است.
عبداللهی با اشاره به فعالیت های کمیته های فرهنگی، هنری این اجلاس ، گفت: برای آن در سطح استان لرستان و همچنین هماهنگی با دستگاههای فرهنگی بیش از ۱۰۰ برنامه ی فرهنگی درقالب نشست ها و همایش های ویژه ی دانش آموزان، دانشجویان، بانوان و نمایشگاه های محتوایی در بوستان ها و اماکن تفریحی از آمایش وضعیت مساجد استان را خواهیم داشت.
وی در ادامه افزود: کمیته تبلیغات و ارتباطات نیز با پوشش خبری، تبلیغاتی و تعامل میان کارگزارن اجلاس در رسانه های مختلف مکتوب، حوزه ی ارتباطات و رسانه ی ملی مشغول به کار است.
عبداللهی با اشاره به رصد کردن فعالیت کمیته ها از سوی کمیته ی ارزشیابی، تصریح کرد: رسیدگی به وضعیت میزان رضایت مخاطبان اجلاس از محتوای برنامه ها، وضعیت برگزاری سخنرانان اجلاس و میزگرد ها بر عهده ی این کمیته خواهد بود.
وی با اشاره به فعالیت کمیته ی کارگروه ها، افزود: در۳۱ استان ، ۳۱کارگروه مرکب از صاحب نظران حوزوی و دانشگاهی در مورد پیوند نماز و سبک زندگی تشکیل که وظیفه و رسیدگی به موانع و ضلع های موجود درسطح جامعه برای اقامه ی نماز و ارائه راهکار برای رفع آن شده است.
عبداللهی در پایان خاطر نشان کرد: میزبان کلی اجلاس به لحاظ سخت افزاری بر عهدی ستاد اقامه ی نماز با مشارکت استانداری خواهد بود./ل


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.