بیشترین‌تعدادزائران مربوط به کدام‌کشوراست؟

بیشتر تعداد حجاج مربوط به کشور اندونزی با ۵۷ هزار و ۵۶۳ نفر است و پس از آنها، زائران هندی با ۳۳ هزار و ۷۶۰ نفر و زائران پاکستانی با ۲۳ هزار و ۴۹۰ نفر در رده‌های بعدی قرار دارند.

ایسنا: یش از ۳۱۴ هزار زائر حرم مطهر نبوی (ص) پیش از ادای مناسک حج وارد شهر پیامبر رحمت(ص) شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، بر اساس گزارش دبیرخانه کمیته حج عربستان در مدینه منوره، تا روز دوشنبه دهم مهر، ۳۰ هزار و ۹۳۰ نفر از طریق فرودگاه بین المللی امیر محمد بن عبدالعزیز و ایستگاه‌های استقبال وارد مدینه شدند و ۲۵ هزار و ۱۶۶ نفر هم خارج شدند.

بر اساس این گزارش، تعداد کل زائرانی که وارد مدینه شده اند، ۳۱۴ هزار و ۴۶۴ نفر و تعداد کل زائران خارج شده، ۱۰۱ هزار و ۸۹۷ نفر و تعداد باقی مانده، ۲۱۲ هزار و ۵۴۶ نفر هستند.

این گزارش درباره‌ی ترکیب زائران حاضر در شهر پیامبر (ص) آورده است: بیشتر تعداد حجاج مربوط به کشور اندونزی با ۵۷ هزار و ۵۶۳ نفر است و پس از آنها، زائران هندی با ۳۳ هزار و ۷۶۰ نفر و زائران پاکستانی با ۲۳ هزار و ۴۹۰ نفر در رده‌های بعدی قرار دارند.

*** بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار حاجی به مدینه می‌آیند

یوسف بن احمد حواله، رییس شورای اداری موسسه ادلاء اعلام کرد: مراکز موسسه شامل سه مرکز استقبال و ۱۸ دفتر خدمات میدانی و چهار مرکز راهنمایی حجاج گم شده و ۱۰ دفتر پشتیبانی از حجاج استقبال می‌کند.

وی پیش‌بینی کرد: این موسسه در موسم حج امسال به بیش از یک میلیون و ۶۸۶ هزار حاجی که از طریق سه منفذ شامل فرودگاه امیر محمدبن عبدالعزیز مدینه منوره و مرکز استقبال الهجره و مرکز استقبال زمینی است تا تعداد حجاجی که این موسسه از زمان تاسیس در سال ۱۴۰۵ قمری افتخار خدمات رسانی به آنها را داشته است، ۳۳ میلیون و ۵۸۶ هزار نفر برسد.

***‌ ایرانی‌ها به سمت مکه حرکت کردند

امروز نخستین زائران ایرانی مدینه بعد، به طور مستقیم وارد جده شده و پس از احرام در میقات جحفه وارد مکه مکرمه شدند. همچنین تا لحظاتی دیگر، نخستین کاروان ایرانیان مدینه اول پس از احرام در مسجد شجره، مدینه منوره را به سوی مکه مکرمه ترک خواهند کرد. اعزام زائران ایرانی به مکه، امسال بسیار زودتر از سال‌های گذشته آغاز شده است.

امسال ۴۴۰ کاروان حج تمتع از ایران به عربستان عزیمت می‌کنند که ۲۱۶ کاروان مدینه بعد و ۲۲۴ کاروان مدینه قبل خواهند بود.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.