بیشترین اضافه وزن های تاریخ سینما

۰۱م اسفند ،

مجله ایده آل در سینمای پرزرق و برق ینگه دنیا همه‌چیز برای بازیگران راحت و ساده به دست نمی‌آید. گاهی برای رسیدن به ایده‌آل‌های ذهن کارگردان و نقشی که مدنظر اوست باید شخصیت دیگری پیدا کرد اما دشوارتر از این،‌ تغییر ظاهری و فیزیک آنهاست که بعضا با گریم و کلک‌های سینمایی هم نمی‌توان برای باورپذیرتر شدن نقش کاری کرد و حتما باید تصمیمی بزرگ گرفت؛ تصمیمی برای چاقی یا لاغری ناگهانی به اندازه‌ای که نقش مورد نظر کاملا دربیاید.

بیشترین اضافه وزن های تاریخ سینما

 

رابرت دنیرو- گاو پاستاخور  ۲۷kg

رابرت دنیرو برای بازی در فیلم «گاو خشمگین» و دوران پیری «جیک لاموتا» ۲۷ کیلو به وزنش اضافه کرد. البته مارتین اسکورسیزی قسمت‌هایی از فیلم را گرفت و بعد چندماه کار متوقف شد تا دنیرو به وزن مورد نظر برسد. دنیرو برای چاق شدن رو به پاستا آورد تا نقش یک کاراکتر واقعی را به زیبایی هرچه تمام‌تر ایفا کند و در سال ۱۹۸۰ اسکار بگیرد.

بیشترین اضافه وزن های تاریخ سینما


 تام هاردی- باید چاق‌تر می‌شدی  ۱۳kg

با اینکه این بازیگر انگلیسی برای آخرین فیلم بتمن (شوالیه تاریکی) ۱۳ کیلو به وزنش اضافه کرد اما خودش می‌گوید: «فکر می‌کنم هواداران بتمن از اینکه مرا با این هیکل دیدند شاکی شدند چون ترجیح می‌دادند من خیلی چاق‌تر از این باشم. من قبل از فیلمبرداری ۸۶ کیلو بودم اما عوامل فیلم می‌خواستند ۱۰۰ کیلو باشم. خودم می‌دانم این شخصیت محبوب مردم بود اما دلم می‌خواست به آنها بگویم به نولان اعتماد کنید» هاردی برای بازی در فیلم «برانسون» ۱۹ کیلو از وزنش کم کرد که به مدت ۵هفته روزانه ۲۵۰۰ تا شنا می‌رفته!

بیشترین اضافه وزن های تاریخ سینما

 مت دیمون- عاشق مک دونالد  ۱۳٫۵kg

مت دیمون برای بازی در نقش خبرچین CIA، ۵/۱۳ کیلو به وزنش اضافه کرد. او برای این کار ابتدا با دونات‌های ترد و کرمدار آغاز کرد و بعد به سیب‌زمینی سرخ‌کرده روی آورد. دیمون می‌گوید: «واقعا در این مدت به من خیلی خوش گذشت چون مثل دیوانه‌ها می‌خوردم و می‌نوشیدم. حتی بین وعده‌های غذایی هم می‌خوردم و مشتری پروپاقرص مک‌دونالد بودم. اصلا انگار در بهشت زندگی می‌کردم.» ظاهرا دیمون از دنیرو هم برای چاق شدن کمک گرفته بود.

بیشترین اضافه وزن های تاریخ سینما


 جورج کلونی- پرخوری را دوست نداشتم ۱۳٫۵kg

برای بازی در فیلم سیریانا که در خاورمیانه فیلمبرداری شد ۵/۱۳ کیلو به وزنش اضافه کرد اما خودش اصلا این اضافه وزن را دوست نداشت و گفته بود اصلا از این شرایط راضی نیست. حتی مت دیمون دوست نزدیک او هم گفته بود کلونی برای این فیلم نمی‌توانسته خوب تمرین کند. البته کلونی بعد از این فیلم برای بازی در «مایکل کلایتون» آنقدر وزن کم کرد تا مشاور تبلیغاتی‌اش مجبور شود به رسانه‌ها بگوید که او بیمار نیست و فقط رژیم غذایی گرفته.

بیشترین اضافه وزن های تاریخ سینما

شارلیز ترون- هیولای چاق ۱۳٫۵kg

او برای فیلم هیولا ۵/۱۳ کیلو چاق شد تا نقش یک قاتل سریالی را خوب بازی کند. البته این بازیگر اهل آفریقای جنوبی خیلی سریع وزنش را کم کرد اما دربارهٔ پروسه چاق شدنش می‌گوید: «بیشتر هله هوله می‌خوردم. اولش با دونات‌های خامه‌ای آغاز کردم اما بعد دلم را زد و رفتم سراغ چیپس و سیب‌زمینی که خیلی مزه می‌داد چون من مزه شور را دوست دارم.»‌ ترون پس از بازی در هیولا برای حضور در فیلم «سری توی ابرها» فورا خودش را لاغر کرد.

بیشترین اضافه وزن های تاریخ سینما


 رایان گاسلینگ- پدر داغدار ۲۷kg

این بازیگر انگلیسی برای فیلم «استخوان‌های دوست‌داشتنی» ۲۷ کیلوگرم چاق شد. خودش تعریف می‌کند: «وقتی برای بازی در فیلم قرارداد بستم ۶۸ کیلو بودم اما زمانی که برای فیلمبرداری رفتیم ۹۵ کیلو شده بودم! البته نظر خودم و کارگردان متفاوت بود اما من می‌گفتم وزن این شخصیت باید ۹۵ کیلوگرم باشد.» ظاهرا گاسلینگ زیاد هم از این وضعیت خوشش نمی‌آمده: «هرکسی مرا می‌دید، می‌گفت چقدر افتضاح شدی اما خودم خوشحال می‌شدم چون تصور می‌کنم فردی که نقش یک پدر داغدار را بازی می‌کند باید همین شکلی باشد.»

بیشترین اضافه وزن های تاریخ سینما

وینسنت دونفریو- فرانسوی رکورددار ۳۱٫۵kg

می‌گویند همین‌طوری هم چاق بوده اما مجبور شده برای بازی در فیلم «غلاف تمام فلزی»، شاهکار استنلی کوبریک ۵/۳۱ کیلو به وزنش اضافه کند. این بازیگر فرانسوی رکورددار چاق شدن برای ایفای نقش در فیلم‌هاست و بعدها برای فیلم «دریای سالتون» هم ۲۰ کیلوگرم به وزنش افزود!

بیشترین اضافه وزن های تاریخ سینما

گوئینت پالترو- یک دنیا غذای سرخ‌کرده ۹kg

او برای بازی در فیلم «مرد آهنی ۲» ۵/۴ کیلو چاق شد ضمن اینکه اندامی عضلانی پیدا کرد. خودش گفته: «مربی‌ام کلا دوست داشت به من کارهای عجیب و غریب واگذار کرده و هیکلم را زیرورو کند.» پالترو مدام مرغ کبابی مصرف می‌کرد او بعدتر و برای بازی در فیلم «کانتیری استرونگ» هم ۹ کیلو وزن اضافه کرد که همین مواد غذایی را مصرف کرد. پالترو جایی گفته در عمرش اینقدر غذای سرخ‌کرده نخورده بوده. او بعد از پایان فیلمبرداری این کار مربی می‌گیرد و بلافاصله وزنش را کم می‌کند.

بیشترین اضافه وزن های تاریخ سینما

 هیلاری سوانک- روزی ۱۲ سفیده تخم‌مرغ  ۸٫۵kg 

سوانک برای حضور موفق در «عزیز میلیون دلاری» ۵/۸ کیلوگرم چاق شد. او برای رسیدن به این وزن به مدت ۹۰ روز متوالی، روزانه ۲۱۰ گرم پروتئین مصرف می‌کرده که خودش گفته: «در تمرینات روزانه من ۲ ساعت و نیم بوکس (۶ روز هفته) و ۲ساعت هم وزنه‌برداری گنجانده شده بود چون تهیه‌کننده فیلم گفته بود بدنم باید عضلانی شود.» سوانک می‌گوید: «من سفیده تخم‌مرغ را خام‌خام می‌خوردم چون هیچ‌وقت نمی‌توانستم روزانه ۸ تا ۱۲ سفیده پخته را بخورم، این بدترین کاری بود که باید می‌کردم.»

بیشترین اضافه وزن های تاریخ سینما

جارد لتو- چاقی با مخلوط ویژه  ۳۰kg

او برای بازی در فیلم «بخش ۲۷» ۳۰ کیلو چاق شد و فشار زیادی را به بدنش آورد به طوری که خودش گفته راه رفتن هم برایش سخت شده بود. لتو گفته: «برای اینکه بدنم پف کند مخلوطی از بستنی، روغن زیتون و سس سویا را می‌خوردم.» او بعد از پایان فیلمبرداری یک رژیم غذایی سخت و ۷ روزه می‌گیرد و فقط آبی می‌خورد که با لیمو و فلفل قرمز مز‌ه‌دار شده!

بیشترین اضافه وزن های تاریخ سینما

 راسل کرو- صبحانه چیزبرگر!  ۲۸٫۵kg

این بازیگر استرالیایی برای بازی در فیلم «مجموعه دروغ‌ها» ۵/۲۸ کیلو وزنش را افزایش می‌دهد. او ابتدا سراغ کیک‌های فنجانی می‌رود و مدتی هم صبحانه‌ها چیزبرگر می‌خورده! کرو این فیلم را سال ۲۰۰۸ بازی کرد.

بیشترین اضافه وزن های تاریخ سینما


جیم کری- تپل دوست‌داشتنی  ۲۲٫۵kg

بازیگری که نیمی از کارهایش را در فیلم‌های کمدی انجام داده برای بازی در این فیلم   ۵/۲۲ کیلوگرم به وزنش افزود تا فقط کمی تپل‌تر (!) به نظر برسد و البته باز هم دوست‌داشتنی بود.

بیشترین اضافه وزن های تاریخ سینما

 رنه زل وگر- روزی ۴ هزار کالری   ۱۰kg  

او برای نقش‌های مختلف چندبار وزنش را کم و زیاد کرده است. زل وگر برای بازی در نقش «بریجیت جونز» ۱۰ کیلو چاق شد اما برای فیلم موزیکال «شیکاگو» ۱۰ کیلو وزن کم کرد. خودش می‌گوید: «من برای این کار هم آماده بودم، هم تمایل داشتم تا هر دو کار را تجربه کنم. من شخصیت خودم را به بریجیت نزدیک می‌دیدم و خیلی هم خوشحال بودم که برای نقش بازی کردن باید چاق شوم.» زل وگر برای اضافه وزنش روزانه ۴هزار کالری مصرف می‌کرده است.

بیشترین اضافه وزن های تاریخ سینما


دی کاپریو و هاپکینز نخواستند چاق باشند

همیشه بازیگران راحت به اضافه کردن یا کم کردن وزن راضی نشده‌اند. از جمله آنتونی هاپکینز که قرار بود در سال ۲۰۰۹ نقش آلفرد هیچکاک را در پشت صحنه فیلم روانی بازی کند اما از عواقب اضافه وزن می‌ترسد و این کار را رد کرد.
لئوناردو دی‌کاپریو هم برای بازی در فیلم «جی ادگار» حاضر نمی‌شود حتی یک گرم به وزنش اضافه کند. خودش گفته: «برنامه‌ریزی ایستوود طوری بود که به من فرصت نمی‌داد وزنم را اضافه کنم. وقت نداشتم تا چاق شوم برای همین ۶ساعت زیر دست گریمور بودم تا نقش این مامور اف بی‌آی را بازی کنم.» در عوض اینها بازیگری مثل اسکارلت یوهانسن از وضعیتی که برایش در «مرد آهنی ۲» به وجود آمده راضی بوده و به تغییر وزنش رضایت داده: «من ساعت‌ها، روزها و ماه‌های زیادی به شدت تمرین می‌کردم ولی خوش می‌گذشت چون هدف بزرگی داشتم. هدفم این بود که لباس گربه‌ای بانوی سیاه به تنم خوب بنشیند.»


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.