بیشترین سهم از تولیدات علمی کشور از آن پژوهشگران تهرانی شد

فروردین ۱۴۰۳

رئیس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(isc) خبر داد:

پژوهشگران دانشگاه های تهران با هفت هزار و ۳۲۷ مقاله ثبت شده در Isc بیشترین سهم از تولیدات علمی کشور را به خود اختصاص دادند.

جعفر مهراد رئیس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(isc) در گفتگو با خبرنگار  علمی باشگاه خبرنگاران گفت:  پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(isc) ار سال ۱۳۸۷ رسما تاسیس شد و پردازش استنادی نشریات جهان اسلام و به ویژه جمهوری اسلامی ایران را در راس برنامه های خود قرار داده است.

وی افزود: اکنون سیستم به گونه ای است مملو از اطلاعات است که به آسانی می توان اطلاعات مربوط به استان ها، شهرستان ها و نیز دانشگاه ها  و موسسات پژوهشی را به تفکیک و یا حتی در سطح ملی استخراج و ارائه کند.

مهراد تصریح کرد: استان تهران در سال با ۷ هزار و ۳۲۷ مقاله فارسی ثبت و نمایه سازی شده در Isc بیشترین سهم از تولیدات علمی کشور را به دست آورده است که این تعداد معادل ۴۲ درصد از کل تولیدات علمی کشور بوده و البته این میزان تولیدات علمی به زبان فارسی است بر این اساس این استان در جایگاه اول کشوری قرار گرفته است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اراده آمار دانشجویی کشور و استان تهران اظهار داشت: استان تهران با ۱۶/۷۳ درصد از جمعیت کل کشور یعنی ۱۶/۳۲ از کل دانشجویان کشور یعنی ۴۲ درصد از تولیدات علمی فارسی کشور و ۱۳/۱۶ درصد از دانشگاه های کل کشور را به خود اختصاص داده است./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.