بیشترین سپرده‌ها مربوط به تهرانی ها است

۲۴م اسفند ،

بینا- بانک‌های دولتی استان تهران تا خرداد ماه امسال با پرداخت بیش از ۱۳۹۰هزار میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان سهمی معادل ۴۸ درصد از تسهیلات پرداختی بانک‌های دولتی کشور را به خود اختصاص داده‌اند.
به گزارش بینا،نعمت الله ترکی معاونت برنامه ریزی استانداری تهران به تسنیم اعلام کرد: استان تهران با سپرده گذاری مبلغ بیش از ۱۴۷۳هزار میلیارد ریال در بانک‌های دولتی تا پایان خرداد ماه امسال، سهمی معادل ۵۰ درصد از کل سپرده‌های کشور را به خود اختصاص داده و رتبه اول در میان استان‌های کشور را برای خود رقم زده است.
بر اساس این گزارش، نسبت مبلغ سپرده‌ها به تعداد شعب در استان تهران ۵۶۵ و نیم میلیارد ریال و در کشور ۱۷۹میلیارد ریال است و بیانگر این موضوع است که هر شعبه بانک دولتی استان به طورمتوسط ۳ برابر شعبه مشابه در کشور، سپرده جذب کرده است.
همچنین بانک‌های دولتی استان تهران در خرداد ماه امسال با پرداخت بیش از ۱۳۹۰هزار میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان سهمی معادل ۴۸ درصد از تسهیلات پرداختی بانک‌های دولتی کشور را به خود اختصاص داده‌اند که این نشان می‌دهد استان تهران در مقایسه با سهم خود ار سپرده‌های کشور (۵۰درصد) از تسهیلات کمتری برخوردار بوده است.
بر اساس این آمار، بانک‌های تجاری، ۸۶ درصد کل بانک‌های دولتی استان را تشکیل می‌دهند. این بانک‌ها در استان با ۲۲۴۰ شعبه و ۳۹۳۷۱ نفر پرسنل، رتبه اول را به ترتیب با سهم‌های ۱۷و ۲۸ درصد از کل کشور دارا می‌باشند.
بانک‌های تجاری همچنین۸۳٫۳ درصد و حدود ۶۷ درصد از کل سپرده‌ها و تسهیلات اعطایی بانک‌های دولتی استان را از آن خود ساخته‌اند.
گفتنی است ۱۴درصد از کل بانک‌های دولتی استان، بانک‌های تخصصی می باشند که با ۳۶۵ شعبه و ۷۶۴۹ نفر پرسنل، در رتبه اول کشور قرار می‌گیرند و تعداد دستگاه‌های خود‌پرداز نیز در استان تهران ۴۳۲۰ دستگاه است که ۱۸درصد از کل این دستگاه‌ها در کشور را تشکیل می‌دهد.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.