بیشترین ماده مصرفی مسمومیت زا انواع قرص های موجود در خانه است

یک کارشناس ارشد پرستاری گفت: بیشترین ماده مصرفی مسمومیت زا انواع قرص های موجود در خانه ها است.

محمود یعقوبی، کارشناس ارشد پرستاری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: مسمومیت چه بصورت عمدی یا اتفاقی، یکی از موارد نسبتا شایع اورژانس های روانپزشکی است. مسمومیت با هدف خودکشی به عنوان یک آسیب روانی اجتماعی وابسته به عوامل روانشناختی، زیست شناختی و اجتماعی است که اقشار مختلف خصوصا جوانان و نوجوانان را تهدید می‌کند.

وی گفت: عوامل عمده مسمومیت در ایران به ترتیب شیوع دارو، گاز CO (منوکسید کربن) و مابقی گازهای سمی، سموم دفع آفات، محصولات بهداشتی شوینده و آرایشی، گیاهان سمی و سپس فلزات سنگین‌ هستند.

این کارشناس ارشد پرستاری تصریح کرد: بیشترین ماده مصرفی مسمومیت زا انواع قرص های موجود در خانه ها است. مسمومیت بویژه در جوانان علل متعدد اجتماعی فرهنگی دارد که باید بدقت مورد بررسی قرار گیرد که میتواند موجب ایجاد صدمات جسمی ،روحی وروانی وگاهی منجر به فوت شود .

یعقوبی خاطر نشان کرد: با توجه با سن در گیر با این معضل که جوانترین و مهمترین گروه سنی یعنی بین ۱۱تا ۳۰ سال را شامل میشود بررسی موضوع و در نظر گرفتن راههای کاهش آن خیلی مهم است . با توجه به اینکه قرص ها بیشترین عامل مسمویت زا است از نگهداری این ماده در منزل خوداری گردد ./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.