بیشتر مراجعه کنندگان پروتر سینه زنانی هستند که آناتومی مردانه دارند

نوشته شده در تاریخ ۲۷/آبان/ – ۱۰:۲۴ و در سرویس اخبار پزشکی ممتاز نیوز

 

http://parsivenus.com/sites/default/files/images/sagging-breast-treatments(1).jpg

یک فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی:

خبرگزاری ممتاز نیوز :یک فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی گفت:اکثر افرادی که برای پروتز سینه مراجعه می‌کنند، بیمارانی هستند که به صورت مادرزادی دچار تحلیل بافت پستانی و کوچک بودن سینه‌ها هستند به طوری‌که ناحیه قفسه سینه این بانوان کاملا شبیه آناتومی مردان است.

دکتر حامد باطنی عمل حجیم‌سازی سینه را یکی از عمل‌های شایع در حوزه جراحی پلاستیک دانست و گفت: برای این کار از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود که ساده‌ترین و عملی‌ترین روش استفاده از پروتز است که عوارض و فواید خاص خود را دارد.

وی افزود: درباره فواید این روش می‌توان به برگشت‌پذیری آن اشاره کرد یعنی اگر بیمار از جراحی ناراضی باشد می‌تواند پروتز را خارج کند و جایگزین دیگری برای آن استفاده کند.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی در ادامه یادآور شد: پروتز هیچ تاثیری بر قدرت شیردهی سینه ندارد و همین طور حفظ ناحیه سینه کاهش یا تغییر پیدا نمی‌کند.

باطنی با توجه به معایب استفاده از پروتز در حجیم‌سازی سینه گفت: در این روش احتمال بروز عوارض عفونی یا عدم پذیریش یک ماده جدید توسط بدن وجود دارد که نیاز است قبل از آغاز جراحی پزشک بیمار را از این عوارض احتمالی مطلع سازد.

وی انجام پروتز توسط یک فوق تخصص جراحی پلاستیک را یکی را ارکان مهم موفقیت در انجام این روش دانست و گفت: انجام پروتز و کارگذاری آن باید توسط افراد آموزش دیده انجام شود زیرا ممکن است خطراتی را برای فرد به همراه داشته باشد.

این عضو انجمن جراحی پلاستیک و زیبایی ایران در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: تعدادی از افراد مراجعه کننده بیمارانی هستند که بر اثر بیماری‌های سینه مجبور به تخلیه بافت غده‌ای سینه شده‌اند که در این افراد از پروتز خاصی برای بازسازی استفاده می‌شود ولی اکثریت بیمارانی هستند که به صورت مادرزادی دچار تحلیل بافت پستانی و کوچک بودن سینه‌ها هستند به طوری که ناحیه قفسه سینه برخی از این بانوان کاملا شبیه آناتومی مردان به نظر می‌رسد.

باطنی افزود: البته برخی افراد نیز برای کارگذاری پروتز مراجعه می‌کنند که از نظر علمی هیچ نیازی ندارند و به دنبال برخی تصورات اشتباه، اطلاعات نادرست و یا آشنایی با برخی گرایش‌های فرهنگی غلط مراجعه می‌کنند که اگر به متخصصان جراحی پلاستیک مراجعه کنند، پزشکان برای آنها توضیح می‌دهند که اینها نیازی به انجام پروتز ندارند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی افراد دوره ندیده و غیر پزشک برای این افراد پروتزهایی غیر معمول را انجام می‌دهند که متاسفانه نتایج نامناسبی را به همراه دارد.

انتهای پیام/

باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.