بیشتر گلودردها نیاز به آنتی‌بیوتیک‌ ندارند

ممتاز نیوز: کارشناسان بیماری‌های عفونی در آمریکا تاکید کردند با وجودی که بسیاری از مبتلایان به گلودرد پس از مراجعه به پزشک، آنتی‌بیوتیک دریافت می‌کنند اما اکثر این بیماران برای درمان گلودردشان نیازی به آنتی‌بیوتیک ندارند.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ایسنا، متخصصان انجمن بیماری‌های عفونی در آمریکا در بیانیه جدیدی یادآور شدند که اکثر گلودردها عامل ویروسی دارند و از آنجا که آنتی‌بیوتیک‌ها روی ویروس‌ها هیچ تاثیری ندارند، تجویز آنتی‌بیوتیک برای تسکین گلودرد در بیشتر موارد، غیرضروری و بی‌تاثیر است.

به گزارش سایت اینترنتی مای هلت نیوزدیلی، طبق جدیدترین دستورالعمل منتشر شده از سوی انجمن بیماری‌های عفونی در آمریکا در خصوص مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها، تجویز این داروها برای بیماران مبتلا به گلودرد فقط باید در شرایطی صورت بگیرد که این بیماران به گلودرد از نوع استرپتوککی که نوعی باکتری است، مبتلا باشند.

در دستورالعمل جدید که به تازگی از سوی این انجمن منتشر شده تاکید شد که اگر بیماران مبتلا به گلودرد تست مثبت باکتری استرپتوکک داشتند باید با پنی‌سیلین و آموکسی سیلین تحت درمان قرار بگیرند. همچنین در این مورد استفاده از آنتی‌بیوتیک‌هایی نظیر آریترومایسین و سنالوسپورین باید ممنوع شود چون باکتری استرپتوکک به شدت در برابر این داروها مقاوم می‌شود.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.