بیش از هشت میلیون ایتالیایی در فقر نسبی بسر می برند

به گزارش ایرنا ، موسسه ایستات روز سه شنبه با اشاره به سقف فقر نسبی که معادل یک هزار و ۱۱ یورو برای یک خانواده دو نفری در هر ماه است، فقر نسبی هشت میلیون و ۱۷۳ هزار نفر در ایتالیا را تایید کرد.

ایستات افزود: ۵٫۲ درصد از خانواده های ایتالیایی معادل سه میلیون و ۴۱۵ هزار نفر نیز در فقر مطلق بسر می برند.

این موسسه همچنین به علایم بدتر شدن شرایط خانواده هایی که بدون درآمد شغلی هستند اشاره و تاکید کرده است که سه چهارم این خانواده ها در جنوب ایتالیا زندگی می کنند.

صندوق حمایت کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) نیز در خرداد ماه گذشته در گزارشی در خصوص فقر کودکان در جوامع صنعتی و پیشرفته، اعلام کرد که ۱۵٫۹ درصد از کودکان، معادل یک ششم جمعیت کودکان و نوجوانان از بدو تولد تا ۱۷ سال، با فقر رو به رو هستند.

این نهاد در طبقه بندی مربوط به آمار فقر کودکان، ایتالیا را در ردیف های آخر جای داده به شکلی که این کشور در میان ۳۵ کشور پیشرفته، در مکان ۲۹ قرار دارد.

یونیسف، همچنین ایتالیا را در میان ۲۹ کشور در مکان ۲۰ جدول از لحاظ عدم دسترسی کودکان به مایحتاج اساسی و عادی در یک جامعه پیشرفته قرار داده است.

ایتالیا با بدهی سنگین یک میلیارد و ۹۶۶ میلیون یورویی روبرو است و ‘ماریو مونتی’ که در نوامبر سال ۲۰۱۱ به نخست وزیری دولت فنی رسید اکنون سعی دارد تا بحران رکود اقتصادی را با اجرایی کردن هر چه بیشتر سیاست‌های ریاضت اقتصادی در این کشور بحران زده پشت سر بگذارد.

ایستات با انتشار آمار فقر در ایتالیا، همچنین در گزارشی، به افزایش روزافزون بیکاری در این کشور اشاره کرد و افزود، شمار کل بیکاران در ماه مارس در ایتالیا با ۴۷۶ هزار نفر افزایش، به دو میلیون و ۵۰۶ هزار نفر رسید.

اروپام ** ۲۱۷۱**۱۵۹۶**۲۰۴۷**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۴۷۵۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.