بیش از چهار هزار و ۵۰۰ عنوان کتاب توسط جهاد دانشگاهی تالیف شده است

به گزارش ایرنا، ‘علیرضا زجاجی’ معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور چهارشنبه شب در مراسم افتتاحیه دفتر سازمان فعالیت های قرآنی دانشجویان کشور در قم خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی با الگوگیری از فرزانگانی مانند شهید مطهری که جان خود را برای دفاع از اصول انقلاب و مقابله با منحرفان فدا کرد، برای کمک به انقلاب و مردم ادای تکلیف خواهد کرد.

وی اظهار داشت: جهاد دانشگاهی از سال ۵۹ به بعد، نقش بسیار مهمی در اسلامی کردن دانشگاه برعهده داشته و در کنار دانشگاه ها به امر تحقیق، پژوهش، آموزش و فعالیت های فرهنگی مشغول است.

زجاجی تاسیس پژوهشکده رویان را از جمله اقدامات جهاد دانشگاهی دانست و گفت: این مرکز در امر تولید و استفاده از سلول های بنیادی و موارد مشابه، بحث های فنی و مهندسی دستاوردهای بسیار درخشانی برای نظام به همراه داشته است.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی نیازمند پیوند با مراکزی مانند معاونت تهذیب حوزه علمیه قم و سایر نهادهای پژوهشی و قرآنی حوزه است و قطعا این ارتباطات وسیع تر و قوی تر خواهد شد.

زجانی همچنین با اشاره به اینکه باید متناسب با نیازهای کشور دست به فعالیت و پژوهش زد، گفت: شهید مطهری هیچگاه بدون احساس نیاز، دست به تالیف کتاب یا انتشار مطالب نمی زد، بلکه هر کجا خلایی احساس می کرد، وارد میدان می شد.

وی ادامه داد: ما نیز در جهاد دانشگاهی با شناسایی خلاها به صورت کاربردی فعالیت های پژوهشی انجام خواهیم داد.

۷۴۰۱/ ۵۵۰**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۹۷۰۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.