بیش از یک میلیارد دلار کالای غیرنفتی از گمرکات خوزستان صادر شد

‘عباس علیدادی’ روز شنبه در گفت و گویی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: میزان صادرات کالاهای غیرنفتی از گمرکات استان که شامل گازها، پلی اتیلن، فرآورده های شیمیایی ، کشاورزی، مصالح ساختمانی و غذایی بوده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن یک درصد و از لحاظ ارزشی هفت درصد کاهش نشان می دهد.

وی با بیان اینکه متوسط بهای هر تن کالای صادراتی از گمرکات خوزستان ۳۸۸ دلار بوده عمده ترین مشتریان کالاهای غیرنفتی کشورمان را در این مدت عراق، کویت، امارات متحده عربی، کره جنوبی، چین و هندوستان عنوان کرد.

ناظر گمرکات خوزستان همچنین گفت: در بهار امسال سه میلیون و ۶۵۷هزار تن کالا به ارزش دو میلیارد و ۳۶میلیون دلار از طریق گمرکات خوزستان وارد کشور شده است.

علیدادی افزود: میزان واردات کالا در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزنی ۳۱درصد و از نظر ارزشی ۲۸درصد افزایش داشته است.

وی ارزش هر تن کالای وارداتی از طریق گمرکات خوزستان را ۵۵۷ دلار عنوان کرد و گفت: بیشترین کالاهای وارداتی که شامل ذرت، آهن آلات، شکر ، گندم ، جو، ماشین آلات صنعتی ، راهسازی و روغن خوراکی بوده از کشورهای مالزی ، چین ، کشورهای اروپایی ، اندونزی ، تایلند ، امارات متحده عربی و کشورهای آسیای میانه بوده است.

به گفته وی فعال ترین واحد گمرکی در این مدت گمرک امام خمینی (ره) بوده است.

گمرک های چذابه و شلمچه فعال ترین گمرکات خوزستان در صادرات کالاهای غیرنفتی به کشور عراق بوده اند.

ک/۳ ۶۴۶/۳۲۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۷۸۱۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.