بیش از یک و نیم تن زولبیا بامیه معدوم شد!

مسئول بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به آمار بازرسی‌ از اماکن عرضه مواد غذایی در ماه رمضان گفت: بیش از ۲۹ هزار بازرسی بهداشتی منتهی به پلمب ۲۷۴ اماکن مواد غذایی و معدوم کردن ۱۵۸۶کیلو زولبیا شد.

به گزارش فارس قاسم قنبری با اشاره به بازرسی‌های کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ایام ماه مبارک رمضان که آمار نهایی آن در حال حاضر تهیه شده است، اظهار داشت: در مجموع در پی ۱۲۰ نفر روز بازرسی که روزانه در یک ماه مبارک رمضان انجام شد در نهایت ۲۹ هزار و ۹۲۴ بازرسی صورت پذیرفت.

وی با اشاره به بیش از ۲۱ هزار بازدید بهداشتی از مکان‌هایی که زولبیا و بامیه عرضه می‌کردند، افزود: در این زمینه یک هزار و ۲۲۶ بازدید بهداشتی از مساجد نیز در ماه مبارک رمضان صورت پذیرفت.

قنبری ادامه داد: در طول بازدید و بازرسی‌های بهداشتی در ماه مبارک رمضان دو هزار و ۶۴۹ مورد تخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و ۱۸ کارگاه غیرمجاز عرضه کننده زولبیا و بامیه نیز پلمب شدند و در نهایت ۲۵۴ اماکن عرضه‌کننده مواد غذایی دیگر نیز در پی این بازرسی‌ها پلمب شدند.

کارشناس مسئول بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: در طی این بازرسی‌های بهداشتی یک هزار و ۵۸۶ کیلوگرم زولبیا معدوم شد و به ۴۷۵ شکایت در زمینه‌های مختلف بهداشتی نیز رسیدگی شد.

وی با اشاره به اینکه در مجموع برنامه‌های بازدید و بازرسی‌های بهداشتی در ماه مبارک رمضان سال ۹۱ گسترده‌تر از سال گذشته بود، خاطر نشان کرد: در طی این بازرسی‌ها نمونه‌گیری از مواد غذایی از جمله زولبیا و بامیه نیز صورت پذیرفت که در نهایت به تمام این موارد از نظر بهداشتی رسیدگی شد.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.