بیش از ۱۰۰ مرکز علمی کاربردی تازه در کشور راه اندازی می گردد

۲۸م آذر ،

در طی دو سال اخیر تعداد مراکز علمی کاربردی از ۶۰۰ مرکز به ۱۰۰۰ مرکز در سراسر کشور رسیده است که در ترم تحصیلی تازه تعداد این مراکز به ۱۱۰۰ خواهد رسید.

 به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل،دکتر پور عباس رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در مراسم تجلیلی از برگزیدگان حوزه های پژوهشی که امروز برگزار شد اظهار داشت: با توجه به خیل عظیم بیکاران در کشور که بخش اعظم آن فارغ التحصیلان دانشگاهی می باشند نظام آموزش مهارتی با قدرت و سرعت بیشتر باید مسیر خود را طی کند و برای توانمند سازی این نظام که بخش عمده فعالیت های آن در چارچوب عملی دانشگاه جامع علمی کاربردی اجرایی می گردد تعداد مراکز علمی کاربردی به یک هزار و ۱۰۰ مرکز افزایش خواهد یافت.
 
وی افزود: با توجه به اینکه از این پس تنها ۳۰ درصد آموزش های نظری است و بیش از ۷۰ درصد آموزش ها به صورت مهارتی و در جوار کار صورت می گیرد ،تعداد مراکز علمی و کاربردی باید متناسب با نیاز رشته های شغل محور تغییر کند.
 
وی با بیان اینکه از این پس هیچ رشته ای تصویب نخواهد شد مگر اینکه شغل محور باشد خاطر نشان کرد: تمام رشته های این دانشگاه در قالب شغل های مناطق بومی برنامه ریزی می شوند و ما با این سیاست می توانیم قاطعانه اعلام کنیم که تمام رشته های این دانشگاه شغل محور اند و این رویه در سراسر کشور به زودی اعمال خواهد شد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.