بیش از ۱۰۰ میلیون نفر در جهان از شبکه مخابراتی LTE استفاده می‌کنند

۲۸اردیبهشت،

 

این هفته تعداد مشترکان جهانی تلفن‌همراه که خدمات مورد نظر خود را از شبکه مخابراتی LTE دریافت می‌کنند از ۱۰۰ میلیون نفر هم گذشت.
 
مرکز ۴G Americas با انتشار یافتن گزارشی اعلام کرد که این هفته تعداد مشترکان جهانی تلفن‌همراه که خدمات مورد نظر خود را از شبکه مخابراتی LTE دریافت می‌کنند از ۱۰۰ میلیون نفر هم گذشت.
 
به گزارش فارس به نقل از سلولار – نیوز، این طور که مرکز Informa Telecoms & Media پیش‌بینی کرده است، دو کشور آمریکا و کانادا در مجموع ۵۷ میلیون مشترک شبکه مخابراتی LTE را در خود جا داده‌اند.
 
در حال حاضر ۱۷۲ اوپراتور مخابراتی در ۷۰ کشور جهان شبکه LTE راه‌اندازی کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال جاری میلادی بیش از ۲۵۰ شبکه مخابراتی تجاری LTE در جهان راه‌اندازی شود.
 
کریس پیرسون(Chris Pearson) مدیر مرکز ۴G Americas در این خصوص گفت: آمریکا و کانادا بیشترین سهم بازار جهانی شبکه‌های مخابراتی LTE را در اختیار گرفته‌اند و ۵۷ درصد این بازار در مجموع در اختیار این دو کشور است. ما بسیار خوشحالیم که هم‌اکنون بیش از ۲۰ اوپراتور تلفن‌همراه در منطقه آمریکای لاتین شبکه مخابراتی LTE راه‌اندازی کرده‌اند و به زودی تعداد مشترکان این منطقه که از خدمات پرسرعت LTE بهره می‌برند افزایش میابد.
 
این طور که آمارها نشان می‌دهد، هم‌اکنون بیش از ۴۵۰ قرارداد راه‌اندازی شبکه مخابراتی LTE در جهان منعقد شده است. تا پایان سال ۲۰۱۲ میلادی مجموع اشخاصی که در سراسر جهان از این شبکه بهره مند می‌شدند ۶۸ میلیون نفر بود که این رقم در می ۲۰۲۲ به ۱۰۰ میلیون نفر رسید تا با این اتفاق بازار یاد شده در دوره زمانی ۵ ماه بیش از ۵۰ درصد رشد کند.
 
پیش‌بینی شده است که در طول سال ۲۰۲۲ میلادی تعداد مشترکان شبکه مخابراتی LTE با رشد دو برابری به ۱۳۴ میلیون نفر برسد. پیش‌بینی شده است که در سال ۲۰۱۸ میلیارد بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان از خدمات شبکه مخابراتی LTE بهره‌مند شوند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.