بیش از ۱۲۰ کشته و زخمی حاصل حملات تروریستی در عراق /فراخوان مخالفان برای تظاهرات ضد دولتی

۲۹م دیماه ،

sameria.jpg

شمار قربانیان حملات تروریستی روز پنجشنبه عراق که این بار شیعیان این کشور را هدف قرار داده بود، به بیش از ۱۲۰ کشته و زخمی رسید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، منابع امنیتی عراق اعلام کردند: در حملات تروریستی روز پنجشنبه که در شهرها و استانهای مختلف عراق انجام شد و بیشتر شهروندان شیعه را هدف قرار داده بود، دستکم ۱۷ تن کشته و ۱۱۰ تن زخمی شدند.

بنا بر اعلام این منابع خونین‌ترین این حملات در شهر تکریت واقع در ۱۷۰ کیلومتری شمال بغداد صورت گرفت که در آن دو خودروی بمب گذاری شده با فاصله زمانی اندکی یک حسینیه و یک ساختمان دولتی را هدف قرار دادند که در آن هفت تن کشته و ۸۱ تن دیگر زخمی شدند.

در شهر حله مرکز استان بابل نیز انفجار یک بمب کار گذاشته شده در یک اتوبوس به کشته شدن هفت شهروند عراقی که عمدتا شیعه بودند، انجامید و در این اتفاق نیز بیش از ۲۰ تن زخمی شدند.

دو خودروی بمب گذاری شده نیز در شهر کربلا منجر شد که به کشته شدن بیش از ۳ تن از ساکنان این شهر انجامید.

این انفجارها یک روز پس از هدف قرار گرفتن مراکز و موسسه‌های مربوط به کردهای عراق در شمال این کشور صورت گرفت که در آن ۲۴ تن کشته و بیش از ۲۰۰ تن دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر مخالفان دولت نوری المالکی، اول وزیر عراق فراخوانی را برای برگزاری تظاهرات گسترده پس از نماز جمعه این امروز اعلام کردند و از مخالفان نوری المالکی خواستند تا در شهرها و استان‌های مختلف عراق تظاهرات کنند.

در همین حال شورای استانداری الانبار واقع در غرب عراق اعلام کرد گذرگاه‌های مرزی عراق با اردن و سوریه که از چندی پیش بسته شده بودند امروز باز شده و عبور و مرور در این گذرگاه‌ها برای مسافران و خودروهای تجاری آزاد است.

پس از بالا گرفتن تظاهرات ضد دولتی ساکنان استان الانبار که نزدیک به سه هفته پیش آغاز شد،‌ دولت عراق گذرگاه‌های مرزی خود با اردن و سوریه را که در این استان قرار دارند، بست.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.