بیش از ۸۰ درصد فارغ التحصیلان علمی کاربردی مشغول به کار می شوند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ یکشنبه ۱۴ آبان۹۱،

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی خبر داد:

با توجه به این که بیکاران تحصیل نموده بیش از بیکاران بی سواد است نظام آموزشی مهارتی مشکلات موجود در جذب فارغ التحصیلان به بازار کار را مرتفع می سازد.

دکتر رجبعلی برزویی معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی در گفتگو با خبرنگارصنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران گفت:  بیش از ۸۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه جامع علمی کاربردی وارد بازار کار شده اند و با استقرار نظام آموزش مهارتی هیچ فارغ التحصیلی در این دانشگاه بدون شغل نخواهد بود.

وی گفت: متاسفانه میزان بیکاران تحصیل نموده بیش از بیکاران بی سواد بوده و این به سبب این است که اغلب اشخاصی که فارغ التحصیل می شوند جز یک مدرک هیچ توانایی و مهارتی جهت انجام کار واقعی را نداشته اند لذا در یافتن کاری متناسب با تحصیلات خود مشکل داشته اند.

وی با بیان این که بیش از ۶۰۰ رشته در دانشگاه جامع علمی کاربردی در حال تدریس است خاطر نشان نمود: در رشته مهندسی کشاورزی بیش از ۹۵ درصد فارغ التحصیلان این رشته از این دانشگاه وارد بازار کار شده اند، در حالی که فارغ التحصیلان سایر دانشگاه ها در رشته مهندسی کشاورزی اغلب فاقد شغل می باشند.

وی گفت: در نظام آموزشی مهارتی رشته ها بر اساس تخصص واقعی در محیط کار در نظر گرفته می شوند و وقتی که دیگر نیازی به آن شغل نباشد رشته مورد نظر نیز خود به خود حذف خواهد شد./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.