بیماران دیابتی روزانه پاهای خود را شستشو دهند

۲۶ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

شستشوی روزانه پاها iبه ویژه میان انگشتان در بیماران دیابتی از بروز زخم پا جلوگیری می کند.

به گزارش تفسیری گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران iبه نقل از وب دا، دکتر محمد حسین گذشتی ،فوق تخصص غدد و متابولیسم و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، گفت: یکی از عوارض بیماری دیابت تأثیرگذاری بر اعصاب محیطی در نهایت بی حسی پاها و کاهش حرارت و از بین رفتن حس های عمقی پا می گردد که خود این امر احتمال ایجاد زخم در ناحیه پا را نیز افزایش می دهد.

دکتر محمد حسین گذشتی اضافه کرد: برای جلوگیری از ورود جسم خارجی iبه پاهای بیماران دیابتی iبهتر است این اشخاص از جوراب و کفش مناسب در محیط خانه استفاده کنند.

این عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان همچنین پیشنهاد کرد: بیماران دیابتی برای جلوگیری از زخم، پاهای خود بویژه میان انگشتان را معاینه کنند و از کفش مناسب استفاده کنند.

دکتر گذشتی، گفت: بیماران دیابتی  عصر ها را برای خرید کفش انتخاب کنند و در روزهای ابتدایی خرید کفش نو، iبهتر است که این اشخاص روزانه دو ساعت کفش ها را بپوشند و وقتی که پاهایشان iبه کفش نو عادت کرد مدت وقت بیشتری می توانند استفاده کنند.

وی اظهار داشت: همچنین بیماران دیابتی برای خشک کردن پاهایشان iبهتر است از وسایل گرم کننده مانند سشوار استفاده نکنند و برای خشک کردن پاها iبهتر است از حوله استفاده کنند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.