بیماران صعب العلاج را به بیمارستان خصوصی کشانده شدند

۱۲ام بهمن ،
ممتاز نیوز : دکتر قوام‌زاده، رئیس بخش پیوند مغز و استخوان بیمارستان دکتر شریعتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: حدود یک سال و نیم است که بخش سرپایی مرکز پیوند مغز و استخوان بیمارستان دکتر شریعتی به سبب نبود پرستار و پرسنل تعطیل شده است.  
 
وی با بیان این که اولین بانک سلولهای بنیادی غیرخویشاوندی سال قبل در این بیمارستان تاسیس شد گفت: این بانک اولین بانک خاورمیانه است ولی در حال حاضر کمبود نیروی پرسنل سبب مشکلاتی برای ما در این بانک شده است.
 
قوام‌زاده با بیان این که ۴۱ و نیم درصد بیماران مراجعه کننده به بیمارستان شریعتی مربوط به بخش پیوند مغز و استخوان است عنوان کرد: در حال حاضر حدود ۴۰۰ بیمار در لیست انتظار پیوند مغز و استخوان قرار دارند که ما به سبب مشکلات پرسنل و کمبود فضای فیزیکی در بیمارستان دی که یک بیمارستان خصوصی است بخش پیوند مغز و استخوان را راه اندازی کردیم تا بیمارانی که توان پرداخت مالی دارند دیگر در لیست قرار نگیرند و با مراجعه به این بیمارستان مورد پیوند قرار گیرند.  
 
وی ادامه داد: حداقل با این کار تعداد اشخاصی که در لیست انتظار قرار دارند کاسته می‌شود و فردی که از نظر مالی دچار مشکل است زمان کمتری را در لیست انتظار برای پیوند می‌گذراند.  
 
رئیس بخش پیوند مغز و استخوان بیمارستان دکتر شریعتی با بیان این که روزانه حدود ۲۰۰ مریض در مرکز پیوند مغز و استخوان این بیمارستان ویزیت می‌شوند خاطر نشان کرد: ما برای فعال کردن این بخش نیاز به ۱۰ پزشک متخصص، ۲۰پرستار و امکانات درمانی دیگر هستیم تا بتوانیم به مردم ارائه خدمت کنیم.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.