بیماران عراقی در ایران درمان می شوند

معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر روز دوشنبه با اعلام این مطلب به خبرنگار اجتماعی ایرنا گفت:در سفر اخیر رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر به عراق و دیدار با رییس جمعیت هلال احمر آن کشور، علاوه بر اعزام بیماران ، بر نحوه ساخت بیمارستان‌های تخصصی در کربلا و نجف نیز تفاهم شد.

‘علی حیدری’ افزود:در این راستا می‌توان به ایجاد شرکتی مشترک برای بسط همکاری های دوجانبه جمعیت های هلال احمر ایران و عراق اشاره کرد که وظایف مشخصی برای آن تعریف شده است.

وی یاد آور شد:در مرحله نخست این تفاهم نامه صادرات دارو به عراق در دستور کار قرار گرفته است.

این مقام مسوول درمرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر اضافه کرد:با توجه به این نکته که جمعیت هلال احمرجمهوری اسلامی ایران در حال حاضر از امکان تولید دارو در قالب شرکت‌های زیرمجموعه خود برخوردار است، انتقال فناوری ساخت اقلام دارویی به عراق مد نظر قرار گرفته است که می‌بایست با همکاری‌های دوجانبه دو جمعیت ملی محقق شود.

حیدری با تاکید بر این که هماهنگی‌های مذکور با رییس جمعیت هلال احمر کشورمان انجام شده است، تصریح کرد:با اجرای این تفاهم نامه می توان گفت به جد وارد مقوله گردشگری سلامت شده‌ایم.

وی توضیح داد: بارها مشاهده و گزارش شده که افراد بسیاری به جهت مداوا از عراق به ایران می‌آیند که در برخورد با افراد سودجو، مشکلات عدیده‌ای برای آنها بروز می‌کند و حتی مجبور به پرداخت هزینه‌های گزاف و غیرمتعارف می‌شوند.

معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر افزود:با برنامه ریزی های انجام شده در نظر داریم پذیرش بیماران عراق به نحوی صورت پذیرد که افراد با مراجعه به جمعیت هلال احمر عراق و انجام هماهنگی‌های لازم، پرونده پزشکی را برای ما ارسال کنند تا در صورت امکان، ضمن کاهش هزینه‌ها، خدمات درمانی با حضور بهترین گروه درمانی ارائه شود.

حیدری ابراز امیدواری کرد: با توسعه فعالیت‌ها در حوزه گردشگری سلامت، مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر به عنوان یک بازوی قوی در میدان حضور داشته باشد.

وی به اقدامات این مرکز با هدف ارتقای ارائه خدمات به زائرین در سوریه اشاره کرد و گفت:در نظر داریم با خرید زمین در منطقه زینبیه دمشق، احداث درمانگاه دائمی مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر را کلید بزنیم.

اجتمام**۷۰۲۹*۱۵۸۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۰۰۱۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.