بیمارستان صحرایی مشترک ایران، ارمنستان، آذربایجان و نخجوان

بسیج جامعه پزشکی استان آذربایجان شرقی برگزار می کند؛

بسیج جامعه پزشکی بیمارستان صحرایی مشترکی را در مرز جلفا برای ارائه خدمات بهداشتی پزشکی هموطنان و نیازمندان کشورهای آذربایجان ارمنستان و نخجوان برگزار می کند.

دکتر رسول صادق، مسئول بیمارستان های صحرایی بسیج جامعه پزشکی استان آذربایجان شرقی در گفتگوی با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: این بیمارستان صحرایی تخصصی و فوق تخصصی از ۲۰ تیر ماه امسال به مدت یک هفته در نقطه صفر مرزی جلفا برگزار می گردد و در آن تمام خدمات بهداشتی و درمانی به طور رایگان برای هموطنان مناطق مرزی و همچنین بیماران و نیازمندان کشورهای ارمنستان آذربایجان و نخجوان ارائه می شود.

وی با بیان اینکه ۲۵۰ نفر کادر بهداشتی و درمانی این بیمارستان را تشکیل می دهند تصریح کرد: کار غربالگری پذیرش و ارجاع بیماران توسط ۱۰ پزشک عمومی انجام می شود و در صورت نیاز بیماران به جراحی هایی مثل قلب به بیمارستان های مرکز معین استان ارجاع می شوند.

وی به تدابیر اتخاذ شده برای ورود بیماران نیازمند کشورهای همسایه شمالی اشاره کرد و یاد آور شد: ورود بیماران نیازمند کشورهای منطقه به کشور و درمان آنها می تواند گام بزرگی جهت تبلیغ فرهنگ بزرگ نظام جمهوری اسلامی ایران باشد.
 
*بسیج آمادگی ارائه خدمات به تمام نیازمندان دنیا را دارد

دکتر صادق در ادامه گفت: پزشکان شرکت کننده در بیمارستان تخصصی و فوق تخصص منطقه مرزی جلفا از پزشکان مطرح و مجرب کشور هستند که برای انجام خدمات بهداشتی و درمان اعلام آمادگی کردند و پیش بینی می شود بین ۲۵ تا ۳۰ هزار نفر از بیماران به این بیمارستان مراجعه  کنند.

وی افزود: دستگاه های اجرایی استان برای همکاری در این زمینه اعلام آمادگی کرده اند و انتظار می رود که وزارتخانه ها و مجلس شورای اسلامی نیز از این اقدامات حمایت کنند.

مسئول بیمارستانهای صحرایی استان آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: بیمارستانهای صحرایی سازمان بسیج جامعه پزشکی همانند بیمارستانهای معمولی کشور استاندارد سازی شده و به طور علمی و تخصصی اداره می شوند و تمام کادر درمانی آن نیز بیمه هستند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.