بیماری‌ صعب‌العلاج، میراث داروهای‌غیرمجاز

۰۸ام بهمن ،
ممتاز نیوز : “احمد آریایی‌نژاد “با اخطار نسبت به افزایش آمار خرید وفروش داروهای ماهواره‌ای در کشور، گفت: به‌طور حتم هر فردی که در معامله‌ چنین محصول شریک باشد، خائن به مردم و سلامت جامعه بوده و باید با آن فرد برخورد شود.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از اکونیوز ؛ نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه بر اساس قانون خرید وفروش داروهای ماهواره‌ای پیگرد قانونی دارد، افزود: خرید وفروش اینگونه محصولات از هر جنبه‌ای به ویژه برای سلامت اشخاص و اقتصاد کشور مشکل‌ساز است.

وی عملکرد وزرات بهداشت، درمان وآموزش‌پزشکی در زمینه کنترل و نظارت بر فروش دارو را نامطلوب ارزیابی کرد وگفت: این وزارتخانه باید حساسیت خود را نسبت به فروش داروهای غیرمجازی که از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌شود، بیشتر کرده و با خاطیان این امر برخورد کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با یادآوری تبعات و آسیب‌های استفاده از داروهای ماهواره‌ای از سوی مردم، تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده استفاده از این دارو نه تنها هیچ تأثیری در بهبود سلامتی بیمار ندارد، بلکه سبب بروز انواع بیماری‌ها به‌ویژه تشدید وابستگی به دارو می‌‌شود، همچنین خرید وفروش این محصولات به اقتصاد کشور ضربه می‌زند.

آریایی‌نژاد با اعلام اینکه هم‌اکنون بخش عمده‌ای از داروهای ماهواره‌ای به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود، یادآور شد: این نوع محصولات به‌علت کیفیت پایین و غیراستاندارد بودن برای ورود به کشور راهی جزء قاچاق ندارند، از این رو مسئولان مربوطه باید نظارت خود را برای جلوگیری از قاچاق این محصولات افزایش دهند.

وی ادامه داد: مردم کشور همیشه برای حل مشکل‌های خود به‌دنبال راه‌حل‌های سریع و ضربتی می باشند، این در حالی است که در بیشتر اوقات طرح زود بازده نتیجه بخش نبوده و حتی نتیجه عکس دارد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه هم‌اکنون روش‌های علمی مناسب برای درمان بیماری‌ها و مشکلاتی مانند لاغری و چاقی در کشور وجود دارد، گفت: مردم می‌توانند با استفاده از داروهای داخلی با صرف هزینه کم اما دوره تدریجی و طولانی سلامت خود را به‌دست آورند.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.