بیماری قاتل ۲۰ساله آمریکایی چه بود؟

۱۸م دیماه ،

کارشناسان در واکنش به گزارش‌های حاکی از کشتار در یک مدرسه ابتدایی در ایالت کانکتیکات آمریکا به دست پسر ۲۰ ساله مسلح و اینکه به نشانگان آسپرگر مبتلا بوده است، می‌گویند ارتباطی میان این اختلال رشدی و خشونت وجود ندارد…

هفته نامه سلامت: کارشناسان در واکنش به گزارش‌های حاکی از کشتار در یک مدرسه ابتدایی در ایالت کانکتیکات آمریکا به دست پسر ۲۰ ساله مسلح و اینکه به نشانگان آسپرگر مبتلا بوده است، می‌گویند ارتباطی میان این اختلال رشدی و خشونت وجود ندارد…

 نشانگان آسپرگر شکل ملایمی از بیماری اوتیسم است و در اغلب موارد با اشکال در برقراری ارتباط با دیگران و انزوای اجتماعی مشخص می‌شود.

به گزارش آسوشیتدپرس، الیزابت لاجسون، روان‌شناس و استادیار بالینی در دانشگاه کالیفرنیا، در لس‌آنجلس می‌گوید: «رابطه آشکاری میان آسپرگر و رفتار خشونت‌آمیز وجود ندارد.»

هنوز اطلاعات چندانی دربارهٔ آدام لانزا که هفته پیش در یک مدرسه ابتدایی در شهر نیوتاون دست به کشتار مسلحانه زد، در دست نیست. او پیش از رفتن به مدرسه مادرش را کشته بود و تیراندازی او در مدرسه سبب مرگ ۲۰ کودک کم‌سن و ۶ نفر از کارمندان مدرسه شد. او پس از این کشتار با شلیک گلوله به زندگی خود هم خاتمه داد. مقامات محلی می‌گویند برای او تشخیص نشانگان آسپرگر داده شده بود. همکلاسی‌های دبیرستانی و اطرافیان او را فردی باهوش، اما به شدت خجالتی، مضطرب و تنها توصیف کرده‌اند. کارشناسان می‌گویند این نشانه‌ها ممکن است با آسپرگر تطبیق داشته باشد.

پژوهش‌ها نشان داده است اشخاص دچار اوتیسم میزان بالاتری از رفتارهای پرخاشگرانه، طغیان‌های خشم، هل دادن دیگران یا فریادهای خشم‌آلود بروز می‌دهند، اما به نقل از کارشناسان، نوع خشونت برنامه‌ریزی‌شده و عمدی‌‌ای که در این اتفاق تیراندازی وجود داشت، موضوع دیگری است.

اوتیسم یک اختلال رشدی است که به صورت طیفی از موارد خفیف تا شدید دیده می‌شود. آسپرگر را شکل خفیفی از اوتیسم می‌دانند. هم اوتیسم و هم آسپرگر با اشکال در مهارت‌های اجتماعی، رفتارها یا علایق تکرارشونده و اختلال در برقراری ارتباط با دیگران مشخص می‌شوند. اشخاص مبتلا به آسپرگر، برخلاف مبتلایان به اوتیسم، تاخیر در رشد ذهنی یا حرف زدن ندارند.

به گفته کارشناسان، اشخاص دارای نشانگان آسپرگر گرایش به تمرکز بر قواعد دارند و بسیار مطیع قانون می باشند. البته اشخاص مبتلا به اوتیسم و اختلال‌های مشابه گاهی دچار مشکلات سلامت روانی دیگری مانند افسردگی، اضطراب، اختلال دوقطبی یا اختلال وسواسی- اجباری هم می باشند، بنابراین در مورد عامل کشتار در دبستان ممکن است مشکلات دیگر سلامت روانی زمینه‌ساز این رفتار خشونت‌آمیز شده باشد.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.