بیمار دزدی مخفیانه است، ما نمی توانیم از آن آگاه شویم

۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

رئیس اداره بازرسی دانشگاه علوم پزکشی شهید بهشتی:

به گفته رئیس اداره بازرسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی چون بیمار دزدی به صورت مخفیانه انجام می گردد ما نمی توانیم از آن آگاه شویم تا بر خورد کنیم.

دکتر مسلمی فرد، رئیس اداره بازرسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  نمی توان مسئله بیمار دزدی را در بیمارستان های دولتی کتمان نمود چرا که این امر وجود دارد ولی چون به صورت مخفیانه انجام می گردد ما نمی توانیم از آن آگاه شویم مگر اینکه گزارش تفسیری شود و ما بررسی و پیگیری می کنیم.

وی گفت: ما نمی توانیم کنار هر پرسنل بیمارستان ناظر بگذاریم ولی در بیمارستان هایمان بازرسان نامحسوس وجود دارند که شبانه روز مراقب می باشند. البته باید توجه داشت این امر به نام دزدی است و چون دزدی مخفیانه انجام می گردد درصد کمی از این دزدی ها آن هم اگر گزارش تفسیری شود آشکار و پیگیری می گردد.

مسلمی فرد با بیان اینکه بعضی از پرسنل خود بیمارستان با گرفتن پولی از مراکز خصوصی بیمارانی را که هیچ آگاهی از نحوه رسیدگی و امکانات بیمارستان ها ندارند را به این مراکز ارجاع می دهند عنوان نمود: چند وقت پیش پرسنلی در یکی از بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یکی از بیماران را به مراکز خصوصی ارجاع داده بود که گزارش تفسیری آن به دست ما رسید و ما با پرسنل خاطی برخورد نمودیم.

وی با تاکید بر اینکه بودجه لازم را برای افزایش تعداد بازرسان نامحدود نداریم اظهار داشت: تنها راه برای کاهش آمار بیمار دزدی فرهنگ سازی و افزایش اطلاعات مردم است. اگر مردم بدانند که در بیمارستان های دولتی همه نوع امکانات درمانی وجود دارد فریب حرف اشخاص خاطی را نمی خورند، حتی اگر آن بیمارستان امکانات لازم را برای بیمار مراجعه نماینده نداشته باشد، باید خود بیمارستان اقدامات لازم را برای ارجاع بیمار انجام دهد.

وی خاطر نشان نمود: مردم باید هنگام ملاحظه چنین برخوردهایی شکایات خود را به شماره هایی که در هر بیمارستان برای ارتباط بازرسین نصب شده مطرح نمایند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.