بیمه اضطراری برای کشتی‌های حامل نفت

۲۸ام بهمن ،

بینا- بیمه اضطراری هند برای کشتیهای حامل نفت ایران تنها پوشش بیمه ای به ارزش یک میلیارد دلار ارائه می دهد و تنها حوادث مربوط به آلودگی و آسیب دیدگی های فردی را پوشش می دهد. یک مقام آگاه هند با تاکید بر ادامه بیمه محموله های نفتی ایران توسط دهلی‌نو گفت: «تا زمانی که برای مصرف هند باشد، چرا نباید این کار را انجام دهیم؟… نفت به اندازه غذا اهمیت دارد.
به گزارش رویترز، یک منبع آگاه دولتی هند گفت، دولت هند اقدام خود در بیمه محموله های نفتی ایران برای پالایشگاه های هندی را همچنان ادامه خواهد داد.
شرکت نفت دولتی هندوستان پترولیوم روز سه شنبه اعلام کرد در صورتی که شرکت های بیمه از تمدید قرارداد خود با واحدهای این پالایشگاه به سبب تحریم های غرب اجتناب کنند، ممکن است این شرکت قادر نباشد از ماه ژوئن از نفت ایران در واحدهای خود استفاده کند.
هند که یکی از بزرگترین مشتریان نفت ایران است و به میزان بسیاری به نفت این کشور وابسته است، پیشتر به سبب مشکلات ناشی از تحریم های غرب و عدم توانایی شرکت های بیمه هندی برای بیمه کشتیهای حامل نفت ایران، پوشش بیمه ای اضطراری برای نفتکش های حامل نفت این کشور فراهم کرده بود.
این منبع آگاه در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا دولت هند برای پالایشگاه های استفاده کننده از نفت ایران پوشش بیمه ای فراهم خواهد کرد یا نه، گفت: «تا زمانی که برای مصرف هند باشد، چرا نباید این کار را انجام دهیم؟» این منبع دولتی که نخواست نامش فاش شود افزود: «نفت به اندازه غذا اهمیت دارد. همانطور که شما به غذا نیاز دارید، به نفت هم نیازمندید.»
هرچند شرکت های بیمه ای هند مستقیما هدف تحریم ها قرار نگرفته اند، اما از آنجایی که این شرکت ها به خدمات بیمه اتکایی شرکت های اروپایی وابسته اند، قادر به بیمه نفتکش های حامل نفت ایران و پالایشگاه های استفاده کننده از این نفت نیستند.
بیمه اضطراری هند برای کشتیهای حامل نفت ایران تنها پوشش بیمه ای به ارزش یک میلیارد دلار ارائه می دهد و تنها حوادث مربوط به آلودگی و آسیب دیدگی های فردی را پوشش می دهد. تا کنون تنها یک نفتکش از این پوشش بیمه ای استفاده کرده است.
شرکت هندوستان پترولیوم، سومین مشتری بزرگ هندی نفت ایران است و بر اساس قرارداد فعلی که تا ۳۱ مارس ادامه دارد، روزانه ۴۶ هزار بشکه نفت از ایران وارد می کند.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.