بیمه جوابگوی درمان بازنشستگان نیست

۰۱م آذر ،

خبرگزاری فارس: بیمه تکمیلی جوابگوی هزینه‌های درمانی فرهنگیان بازنشسته نیست

بینا- مدیرعامل کانون بازنشستگان فرهنگی و وظیفه‌بگیران اصفهان گفت: در حال حاضر بیمه تکمیلی جوابگوی هزینه‌های درمانی فرهنگیان بازنشسته نیست و باید هزینه‌های درمان و داروی این اشخاص چند برابر شده است.
به گزارش بینا، مجید روستایی با اشاره به اینکه ساماندهی وضعیت بیمه بازنشستگان فرهنگی به عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این اشخاص به شمار می‌رود، به فارس اظهار کرد: بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته هنوز از قدرت اجرایی برخوردار نشده است.
وی با بیان اینکه همچنین بیمه سطح خدماتی که بیمه تکمیلی به فرهنگیان بازنشسته ارائه می‌دهد بسیار پایین است، اضافه کرد: این قشر از جامعه خواستار اجرای بیمه‌ای می باشند که درصد بالایی از هزینه‌های درمانی بازنشستگان فرهنگی را به عنوان یکی از مهم‌ترین اقشار آسیب‌پذیر جامعه پوشش بدهد.
مدیرعامل کانون بازنشستگان فرهنگی و وظیفه‌بگیران استان اصفهان با تاکید بر اینکه در حال حاضر بیمه تکمیلی جوابگوی هزینه‌های درمانی فرهنگیان بازنشسته نیست، تصریح کرد: در شرایط فعلی اقتصادی حاکم بر کشور هزینه‌های درمان و داروی این اشخاص چند برابر شده است.
وی با اشاره به اینکه بیمه تکمیلی تنها تا سقف محدودی از هزینه‌های درمان و داروی فرهنگیان بازنشسته را پرداخت می‌کند، ادامه داد: بازنشستگان فرهنگی در زمان پیری و کهنسالی خود با مشکلات و بیماری‌های بسیاری مواجه می باشند اما این اشخاص هنوز از وجود یک بیمه کامل و جامع به منظور کاهش هزینه‌های درمانی خود برخوردار نیستند.
روستایی با بیان اینکه وضعیت درمان و دارو در کشور و به ویژه برای بازنشستگان مطلوب و مناسب نیست، تاکید کرد: مسئولان و متولیان تأمین رفاه و مباحث بهداشتی و درمانی باید نسبت به برطرف شدن مشکلات فرهنگیان بازنشسته در زمینه مباحث درمانی چاره‌اندیشی کنند.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.