بیمه رانندگان تاکسی بالای ۵۰ سال چه شد؟سن رانندگان تاکسی درتهران/جدول

زهرا تالانی: محمد احمدی بافنده مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی در بیست و پنجم دی ماه سال ۹۰ به مهر گفته بود که طبق آمار بین ۸ تا ۱۰ هزار نفر راننده بالای ۵۰ سال در سیستم تاکسیرانی تهران فعالیت می‌کنند که تامین اجتماعی مسئولیت بیمه آنها را تقبل نمی‌کند، با این وجود شورای شهر اعلام کرده که اگر تامین اجتماعی بپذیرد مابه‌التفاوت بیمه افراد بالای ۵۰ سال را از محل اعتبارات شهرداری پرداخت کند تا این موضوع به شکل اساسی حل شود.
سرانجام شورای عالی بیمه تامین اجتماعی نپذیرفت و مدیرعامل سازمان تاکسیرانی به تهران سما اعلام کردرانندگان تاکسی بالای ۵۰ سال با تخصیص اعتبارات از سوی شهرداری تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفته اند.

رانندگان بالای ۵۰ سال بیمه ندارند
متاسفانه بیش از ۳۵ هزار راننده تاکسی بالای ۵۰ سال در حالی پشت فرمان تاکسی‌ها می‌نشینند که از تسهیلات بیمه‌ای برخوردار نیستند و بیمه تامین اجتماعی به عنوان بزرگ‌ترین صندوق بیمه‌ای کشور نیز تاکنون زیر بار پذیرفتن مسوولیت بیمه‌کردن آنها نرفته است.
رانندگان بالای ۵۰ سال که تعدادشان هم کم نیست، به دلیل مخالفت شورای عالی بیمه تامین اجتماعی نمی‌توانند از بیمه بازنشستگی بهره‌مند شوند و در نتیجه در سن و سالی که باید با آرامش خیال و به دور از هر گونه دغدغه تامین معاش، دوران بازنشستگی خود را سپری کنند یا حداقل در کارهای سبک مشغول باشند، از سر ناچاری مجبورند ساعت‌ها بی‌وقفه پشت فرمان بنشینند و در خیابان‌های پر از دود و سروصدای شهرمان با مسافران‌ سروکله بزنند.

شورای شهر هم نمی تواند این مشکل را حل کند
هر چند مدیرعامل سازمان تاکسیرانی از حمایت و پیگیری شورای شهر تهران از موضوع بیمه‌شدن رانندگان تاکسی خبر می‌دهد، اما برخی از اعضای شورای شهر طی روزهای اخیر به‌صراحت اعلام کرده‌اند که تا موافقت مسوولان تامین اجتماعی نباشد، کاری از دست هیچ‌کس ساخته نیست، این‌طور که نایب رئیس شورای شهر تهران می‌گوید قانون تامین اجتماعی اجازه بیمه شدن رانندگان بالای ۵۰ سال را نمی‌دهد وگرنه مدیریت شهری مشکلی در این بخش ندارد.
حسن بیادی در گفت‌وگو با پانا در خصوص چرایی بیمه‌نشدن رانندگان تاکسی بالای ۵۰ سال که با چندسال فعالیت در تاکسیرانی هنوز هم دغدغه بیمه‌شان را دارند، توضیح می‌دهد: شورای شهر مشکلی در این زمینه ندارد و اگر قانون تامین اجتماعی شرایط این کار را فراهم کند ، قطعا این رانندگان نیز بیمه می‌شوند.
وی این را هم می‌گوید که بیمه‌شدن رانندگان یا هر صنف دیگری براساس قانون است و طبق قانون هر فردی می‌تواند بیمه شود و در واقع برای تامین اجتماعی سازمان تاکسیرانی، بخش خصوصی و غیرخصوصی فرقی نمی‌کند اما سن بالای ۵۰ سال از سوی سازمان تامین اجتماعی برای بیمه‌کردن و بیمه شدن مورد تایید نیست.

سن رانندگان تهرانی چقدر است؟
سازمان تاکسیرانی در آخرین آمار خود سن رانندگان تاکسی در شهر تهران را به شرح زیر اعلام کرده است:
 

سن رانندگان

تعداد

کمتر از ۲۳ سال

۷ نفر

۲۳ تا ۳۰ سال

۳۱۴۲

۳۱ تا ۴۰ سال

۱۴۹۱۸

۴۱ تا ۵۰ سال

۲۶۶۲۱

۵۱ تا ۶۰ سال

۲۵۲۲۲

۶۱ تا ۷۰ سال

۸۳۴۶

۷۱ تا ۸۰ سال

۲۰۷۶

 

 ۴۵۲۳۲

 

 

 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.